Warianty tytułu
Polish Innovation in the Background of Countries the European Union
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie i ocena innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Autorka wnioskuje, iż pomimo wzrostu liczby wprowadzonych innowacji w Polsce w ostatnich latach jej poziom na tle innych krajów Unii Europejskiej nadal jest bardzo niski. Polska w dalszym ciągu znajduje się w grupie najsłabiej rozwiniętych krajów pod względem innowacyjności. (abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to present and evaluate the innovativeness of Polish enterprises. The author concludes that despite the increase in the number of innovations introduced in Poland in recent years, its level compared to other European Union countries is still at a very low level. Poland is still in the group of the least developed countries in terms of innovation. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
151--161
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Adamczyk, J. (2001). Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Kraków: Wyd. AE w Krakowie.
- Dworczyk, M., Szlasa, R. (2001). Zarządzanie innowacjami. Wpływ innowacji na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw. Warszawa: Oficyna Wyd. PW.
- Ferraresi, A., Quandt, C., dos Santos, S., Frega, J. (2012). Knowledge Management and Strategic Orientation: Leveraging Innovativeness and Performance. Journal of Knowledge Management, 5, 688-701.
- Gallo, C., Jobs, S. (2011). Sekrety innowacji zupełnie inaczej - reguły przełomowego sukcesu. Kraków: Znak Literanova.
- Grego-Planer, D., Popławski, W., Zastempowski, M. (2011). Niematerialne wartości źródłem ukrytej przewagi konkurencyjnej tajemniczych mistrzów polskiej gospodarki. Toruń: Wyd. UMK.
- Janasz, K., Wiśniewska, J. (2013). Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami. Warszawa: CeDeWu.
- Janasz, W. (2005). Innowacje w działalności przedsiębiorstw w integracji z Unią Europejską. Warszawa: Difin.
- Jasiński, A. (1992). Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku. Warszawa: KiW.
- Kotler, P. (2004). Marketing lateralny. Warszawa: PWE.
- Mirow, C., Hoelzle, K., Gemuenden, H. (2008). The Ambidextrous Organization in Practice: Barriers to Innovation Within Research and Development. Academy of Management Proceedings, 1, 1-6.
- Shippers, M., West, M., Dawson, J. (2012). Team Reflexivity and Innovation: The Moderating Role of Team Context. Journal of Management, 6, 769-788.
- Thomas, N. (2009). Kreatywność i innowacje według J. Aaira. Kraków: Wolters Kluwer.
- Trzmiel-Grzybowska, W. (2011). Rozwój przedsiębiorczości przez innowacje w Polsce Wschodniej. W: D. Zarzecki (red.), Czas na pieniądz. Zarządzanie finansami. Współczesne wyzwania teorii i praktyki (s. 353-367). Szczecin: WNUS.
- Wiszniewski, W. (1999). Innowacyjność polskich przedsiębiorstw przemysłowych. Procesy dostosowawcze do polityki Unii Europejskiej. Warszawa: Instytut Organizacji i Zarządzania "Orgmasz".
- Wójcik-Karpacz, A., Mazurkiewicz, S. (2015). Rola parków technologicznych w kształtowaniu przedsiębiorczego rozwoju przedsiębiorstw. Markting i Rynek, 5, 575-590.
- www.stat.gov.pl (18.02.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171548587