PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 16 | nr 367 | 7--23
Tytuł artykułu

Motywy wyboru operatora telefonii komórkowej w Polsce

Warianty tytułu
Reasons for Choosing Mobile Phones Operator in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Usługi telefonii komórkowej w Polsce w ostatnich latach silnie się rozwijają. Istniejące na rynku firmy rywalizują ze sobą, by osiągnąć pożądaną pozycję i udział w rynku. Celem opracowania jest przedstawienie stanu rynku telefonii komórkowej oraz motywów wyboru operatora telefonii komórkowej w Polsce w świetle opinii klientów. Na polskim rynku usług telefonii komórkowej funkcjonuje czterech wielkich operatorów, którzy świadczą usługi dla 96,8% rynku. Przeprowadzone badania pokazały, że klienci dokładnie analizują oferty operatorów, zanim podejmą decyzję o zakupie usługi lub zmiany operatora, a także, że firmy są konkurencyjne na różnych polach działania.(fragment tekstu)
EN
Mobile phones services in Poland is growing dynamically in recent years. The aim of the paper was to present the condition of the mobile phones market in Poland and the motives for choosing mobile operator in Poland on the competitiveness of enterprises in the light of the opinion of the customers. There are four major operators on the market of mobile phones services in Poland, which provide services to 96.8% on the market. The research has shown customers thoroughly analyze offers operators, before they take decisions on the purchase of a service or of a change of operator. The research has shown also that companies are competing on the various fields of action.(original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
7--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Barney J.B. (1991), Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management", Vol. 17(1), s. 99-120.
  • Bossak J. (2001), Międzynarodowa konkurencyjność gospodarki kraju i przedsiębiorstwa. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne [w:] J. Bossak, W. Bieńkowski (red.), Konkurencyjność gospodarki Polski w dobie integracji z Unią Europejską i globalizacji, SGH, Warszawa.
  • Czaplewski M. (2017), Podstawowe trendy i kierunki zmian na polskim rynku telefonii mobilnej, "Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy", nr 52, s. 458-469.
  • Dzikowska M., Gorynia M. (2012), Teoretyczne aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw - w kierunku koncepcji eklektycznej, "Gospodarka Narodowa", nr 4, s. 1-30.
  • Feltynowski M. (2009), Ocena zdolności innowacyjnej regionu łódzkiego przy użyciu wskaźników syntetycznych, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 525, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 28, Szczecin, s. 296.
  • Gwiazdowski R. (2011), Dobry moment na zmianę w Polkomtelu, "Rzeczpospolita" ("Ekonomia i Rynek") z 15.07.2011 r.
  • GUS (2016), Rocznik statystyczny Polski, Warszawa.
  • Hamel G., Green B. (2007), The Future of Management, Harvard Business School Press, Boston.
  • Jonas A. (2002), Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i Finanse", Warszawa.
  • Korenik S. (2012), Dylematy polityki regionalnej w drugiej dekadzie XXI wieku [w:] B. Filipiak (red.), Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, nr 42, s. 137-146.
  • Matwiejczuk W., Pawluczuk E. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa budowlanego, "Ekonomia i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 12, s. 34-41.
  • Orange (2016), http://www.orange-ir.pl/shares/ownership-structure (dostęp: 15.11.2016).
  • Pierścionek Z. (2003), Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, WN PWN, Warszawa.
  • Polkomtel (2016), http://www.polkomtel.com.pl/polkomtel_sa/wladze/akcjonariusze/Default.aspx (dostęp: 15.11.2016).
  • Porter M.E. (1994), Strategia konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Rfbenchmark (2016), http://www.rfbenchmark.pl/wyniki-play-za-q1-2016/ (dostęp: 15.11.2016).
  • Sobczak E. (2009), Zróżnicowanie rozwoju gospodarczego krajów Unii Europejskiej a poziom gospodarki opartej na wiedzy - ujęcie dynamiczne, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 46, Wrocław, s. 27-39.
  • Sobczyk G. (2006), Strategie konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
  • Stankiewicz M.J. (2005), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA, Toruń.
  • Stawasz E. (2009), Wybrane problemy realizacji polityki innowacyjnej w regionie łódzkim, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 525, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 28, Szczecin, s. 269-270.
  • Strategor (2001), Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  • T-Mobile (2016), http://firma.t-mobile.pl/pl/o-firmie/rada_nadzorcza_i_akcjonariusze (dostęp: 15.11.2016).
  • UKE (2016), Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2015 roku, Warszawa.
  • Żabiński L. (2000), Przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171549717

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.