Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Termin promocja wywodzi się od łacińskiego słowa promotio, które tłumaczyć można, w zależności od kontekstu, jako popieranie czegoś czy też szerzenie informacji na określony temat [Mruk, 2004, s. 17]. W swoim współczesnym znaczeniu promocja ma przede wszystkim służyć interesom podmiotów gospodarujących. Ma się to odbywać w drodze zwrócenia uwagi na samo przedsiębiorstwo, wytwarzaną przezeń grupę wyrobów lub pojedynczy produkt, "rozbudzenie nim zainteresowania, wywołanie chęci posiadania i spowodowanie działania w postaci dokonania zakupu, czyli stymulowanie sprzedaży" [Urban, 2002, s. 148], Kompozycja instrumentarium promocji nie jest w literaturze przedmiotu jednoznacznie identyfikowana i definiowana, aczkolwiek wielu badaczy jest zdania, że za jej zasadnicze składowe uznać należy: reklamę, public relations, targi, sprzedaż osobistą oraz promocję sprzedaży6. Tego rodzaju klasyfikacja pojawia się w wielu pozycjach zwartych. Ponadto wydaje się trafnie odzwierciedlać główne składowe zestawu komunikacyjnych narzędzi oddziaływania na audytoria, jakim dysponują przedsiębiorstwa działające w realiach współczesnego, silnie konkurencyjnego, turbulentnego i nieprzewidywalnego rynku [Brzeziński, 2017, s. 26].(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
36--43
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Częstochowska
Bibliografia
- Mruk H. (2004), Komunikowanie się w marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Urban S. (2002), Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
- Brzeziński S. (2017), Przywództwo w zarządzaniu nowoczesnymi organizacjami [w:] E. Bojar (red.), Liderzy o liderowaniu w XXI wieku. Refleksje przedstawicieli nauk o zarządzaniu i praktyków, Dom Organizatora, Lublin.
- Michalski E. (2013), Strategie marketingowe rozwoju produktu, "Polityki Europejskie. Finanse i Marketing", nr 10.
- Panasiuk A. (2008), Gospodarka turystyczna, WN PWN, Warszawa.
- Panasiuk A. (2006), Ekonomika turystyki, WN PWN, Warszawa.
- Kruczek Z. (2009), Kompendium pilota wycieczek, Wydawnictwo Proksenia, Kraków.
- Kaczmarek J. (2005), Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa.
- Turkiewicz E. (2001), Organizacja, struktura i zakres działalności biur podróży [w:] Z. Kruczek (red.), Obsługa ruchu turystycznego, Krakowska Szkoła Hotelarska, Kraków.
- Kraś J. (2010), Wybrane aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych w Polsce, "Resovia Sacra. Studia Teologiczno-Filozoficzne Diecezji Rzeszowskiej", nr 17, s. 309-321.
- Wolański R. (2013), Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw, Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Pa McLeod A. (2006), Błogi. Od A do sławy i pieniędzy, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice.
- Panasiuk A. (2005), Marketing usług turystycznych, WN PWN, Warszawa.
- Hope E. (2013), Błogi jako platforma komunikowania na przykładzie blogów uczelnianych, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 157.
- Witczak O. (2013), Blog w kreowaniu wartości dla klienta. Media społecznościowe w komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, "Handel Wewnętrzny. Rynek, Przedsiębiorstwo, Konsumpcja, Marketing", nr 3, t. 2.
- Centrum Badania Opinii Społecznej (2012), Nudzą, drażnią, dezinformują. Polacy o reklamach, Fundacja Centrum Badania Opinii Społecznej, Warszawa.
- Murdoch A. (2003), Kreatywność w reklamie, WN PWN, Warszawa.
- Śliwińska K., Pacut M. (2011), Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Wolters Kluwer business, Warszawa.
- Blog Forum Gdańsk (2016), Raport: rola blogerów i youtuberów we współczesnym święcie, BF Gdańsk, Gdańsk.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550327