PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1107 Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej | 439--446
Tytuł artykułu

Badania marketingowe zachowań konsumentów na rynku turystycznym - metodologia, specyfika, zastosowanie

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Research of Consumer Behaviour at the Tourist Market - Methodology, Specific Nature, Application
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu dokonana zostanie próba udzielenia odpowiedzi na pytania: skąd czerpiemy wiedzę na temat zachowań uczestników ruchu turystycznego, czym te badania różnią się od innych badań marketingowych i czy ich wyniki mogą budzić zainteresowanie praktyki gospodarczej - firm działających na rynku turystycznym. (fragment tekstu)
EN
Having studied literature and research articles on consumer behavior, one may notice an extensive gap resulting from the lack of such research related to tourist traffic. However, this research turns out to be important due to at least two reasons: complex nature of decisions taken up in case of participation in tourism as well as the scale of opportunities which occur before tourists. In research on future and present tourists' behaviour one should apply mainly qualitative methods and implement their results according to the needs of economic practice. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W.F., Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Kieżel E. (red.), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, PWE, Warszawa 2004.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  • Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Milic-Czerniak R. (red.), Marketingowe badania bezpośrednie - zastosowania, Difin, Warszawa 2005.
  • Niezgoda A., Zmyślony P., Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2003.
  • Panasiuk A., (red.), Ekonomiczne podstawy turystyki, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2004.
  • Panasiuk A., (red.), Turystyka. Zarys wykładu, Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  • Smyczek S., Sowa I, Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.
  • Suprewicz J., Socjologia turystyki, Wyższa Szkoła Społeczno-Przyrodnicza w Lublinie, Lublin 2005.
  • Swarbrooke J., Homer S., Consumer Behaviour in Tourism, Butterworth Heinemann, Oxford 2003.
  • Tyszka T. (red.), Psychologia ekonomiczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  • Woś J. (red), Zachowania konsumenckie, AE, Poznań 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550683

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.