PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1107 Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej | 460--464
Tytuł artykułu

Problemy badawcze w badaniach zachowań i preferencji komunikacyjnych w branży wystawienniczej

Warianty tytułu
Research Problems in Behaviour Research and Communication Preferences in Exhibition Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W związku z polepszeniem się sytuacji gospodarczej w Polsce po okresie załamania (spadła liczba nie tylko wystawców i zwiedzających, lecz również liczba operatorów targowych oraz miast targowych) branża wystawiennicza zaczęła zyskiwać na znaczeniu. Przełożyło się to również na wzrost zainteresowania targami jako instrumentem marketingu. Większość publikacji dotyczących marketingu wystawienniczego ma charakter głównie poradnikowy, a prowadzone w nich rozważania skupione są przede wszystkim na wskazaniu możliwości tzw. skutecznego wystawiania się na targach. Warto zwrócić uwagę, że ten aspekt stanowi jednocześnie zakres przedmiotowy większości prowadzonych do tej pory badań. W literaturze polskojęzycznej nie pojawiają się natomiast pozycje traktujące o zachowaniu zwiedzających, roli operatora targowego czy też o interakcjach zachodzących pomiędzy uczestnikami rynku. Obszary te należy jednocześnie uznać za istotne, nie tylko z naukowego, ale również pragmatycznego punktu widzenia. (fragment tekstu)
EN
Among many tasks which can be fulfilled during fairs the most important is multilevel communication. Lack of research in the field of the fair communication causes problems in early stages of research projects. In the article the authors present key dilemmas which arise in the area of communication preferences and behavior exhibition business. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • Churchil G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Nauko PWN, Warszawa 2002.
  • Fiske J., Wprowadzenie do badań na komunikowaniem, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków 1999.
  • Janowicz R., Targi - narządzie marketingu przyszłości, Targi w Polsce 2001, raport Polskiej Korporacji Targowej.
  • Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Zieliński M., Modelowe ujęcie komunikacji targowej, [w:] J. Pietrzak (red.), Innowacje w marketingu. Młodzi o marketingu, III, Fundacja Rozwoju UG, Sopot 2005.
  • Zieliński M., Targi jako narzędzie komunikacji grupowej, [w:] H. Mruk (red.), Komuników się w marketingu, PWE Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550691

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.