PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1107 Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej | 507--514
Tytuł artykułu

Wielopoziomowe modele strukturalne w badaniach marketingowych - porównawcza analiza więzi relacyjnych na rynku usług

Warianty tytułu
Multilevel Structural Models in Marketing Research - Comparative Analysis of Relational Bonds on the Service Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest założeniom, budowie i zastosowaniom hierarchicznych wielopoziomowych modeli strukturalnych w badaniach marketingowych. To stosunkowo nowe podejście w badaniach marketingowych, szczególnie w porównawczych badaniach międzypopulacyjnych (w tym międzynarodowych i przestrzennych), wynika z jego następujących cech: (1) modele te są metodologicznie poprawnym sposobem opisu rzeczywistości w badaniach prowadzonych przy zastosowaniu prób złożonych (warstwowych, wielostopniowych, obszarowych itp.), które dominują w badaniach marketingowych, (2) pozwalają one na identyfikację zależności jednocześnie na dwóch poziomach: na poziomie zmiennych charakteryzujących pierwotne jednostki losowania (np. gmin, miejscowości, przedsiębiorstw, szpitali, szkół itp.) i zmiennych opisujących wtórne jednostki losowania (np. respondentów tam zamieszkujących, pacjentów, pracowników, uczniów itp.), (3) zależności te są diagnozowane w przekroju wyodrębnionych grup (krajów, regionów itp.), dając możliwości porównania efektów występujących na poszczególnych poziomach analizy. (fragment tekstu)
EN
The character of this paper is methodological. It is dedicated to the application of multilevel structural equation models in the marketing research. It is a relatively new approach in the marketing research, especially in comparative international and spatial studies, thus the authors describe essence and goals of the multilevel modeling. Next, the empirical example has been given and the multigroup - multilevel model of relational bonds in the healthcare market has been built. (original abstract)
Twórcy
autor
  • University of Szczecin
autor
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • Fox J.J., Multilevel IRT: A Bayesian Perspective on Estimating and Testing Statistical Hypothesis, Twente Universiteit, Enschede 2001.
  • Hox J.J., Applied Multilevel Analysis, TT Publikaties, Amsterdam 1995.
  • Lohr S.L., Sampling: Design and Analysis, Duxbury Press, Pcific Grove 1998.
  • Muthén L.K., Muthén В.О., Mplus User's Guide, Muthén&Muthén, Los Angeles 2005.
  • Rudawska I., Kształtowanie zaangażowania w relacjach usługowych (na przykładzie rynku usług zdrowotnych), "Marketing i Rynek" 2004, nr 3.
  • Van Monforf K., Oud J., Satorra A., (red.) Recent Developments on Structural Equation Models, Kluwert Academic Press, Dordrecht 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550705

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.