PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

248--258
Tytuł artykułu

Usługi mobilne w gospodarce elektronicznej

Warianty tytułu
Mobile Services in Electronic Commerce
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie teoretycznych podstaw wykorzystania usług mobilnych w gospodarce elektronicznej oraz kierunków rozwoju mobilnego handlu elektronicznego MEC (mobile electronic commerce) - nowej dziedziny wykorzystania technologii mobilnych i bezprzewodowych w działalności gospodarczej, określanej w skrócie m-commerce. Liczba polskojęzycznych pozycji literaturowych na temat MEC jest jeszcze znikoma. W czołówce badań nad teorią i zastosowaniami w tej dziedzinie znajdują się naukowcy i inżynierowie ze Skandynawii oraz Japonii, gdzie nasycenie rynku przez usługi mobilne jest bardzo duże, a ich popularność oraz różnorodność serwisów wciąż się zwiększa.
Zastosowanie usług mobilnych ma znaczny wpływ na jakość życia, sposoby pracy i rozrywki współczesnego społeczeństwa, konkurując z tradycyjnymi środkami komunikacji międzyludzkiej, opartymi na kontaktach osobistych. (fragment tekstu)
EN
The paper presents definition of mobile services, their types and possibilities of use in business processes such as: electronic shopping, information services, transactions, banking, advertisement, entertainments and communications. The concept of Electronic Mobile Commerce (m-commerce) - realized by means of mobile devices, has also been presented. The attempt to define the concept of mobile service was made, and the directions of future development were described. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
248--258
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bertrand V., Caplan A., Chab F., Fernandez-Moran E., Letelier C., M-Commerce Who Will Reap the Profits? Kellogg Tech Venture 2001 Anthology, marzec 2001.
  • Durlacher Research Report 2001, M-commerce Durlacher Research Institute (kwiecień 2000) źródło internetowe http://www.durlacher.com.
  • Goldfinch P., Mobile Commerce. Business Relationships Key to Successful Adoption, GFG Group. Payment Solutions, 27 czerwca 2002.
  • I-Metria SA, onet.pl, kwiecień 2002.
  • Jukic N., Sharma A., Parameswaran M., M-Commerce: Analysis of Impact on Marketing Orientation, Information Resources Management Association International Conference, Seattle, Washington 19-22 maja 2002.
  • Keen P., Mackintosh R., The Freedom Economy: Goining the M-commerce Edge in the Era of the Wireless Internet. Berkley, CA, Osbome/McGraw-Hill, 2001.
  • Keng S., Ee-Peng L., Mobile Commerce: Promises, Challenges and Research Agenda, "Journal of Database Management" 2001, vol. 12(3), s. 4-24.
  • Krogstie J. (2001), Requirement Engineering for Mobile Information Systems, In Proceedings of REFSQ 2001, Interlaken, Switzerland.
  • Lim E., Siau K., Advances in Mobile Commerce Technologies, Idea Group Publishing, 2003.
  • May P., Mobile Commerce, Cambridge University Press 2001.
  • Mennecke B.E., Strader T.J., Mobile Commerce - Technology, Theory, and Applications, Idea Group Publishing 2003.
  • Pries-Heie H., Baskerville R. (2001), eMethodology, IFIP TC 8 Conference on Developing a Dynamic, Integrative, Multidisciplinary Research Agenda in E Commerce/E- Business, Salzburg, 22-23 czerwca 2001.
  • Radzikowski G., Procesy biznesowe w środowisku Mobile Electronic Commerce http://www.e-c.zie.pg.gda.pl/artyk/procesy_biznesowe.html luty 2004.
  • Schiller J., Mobile Communications, Great Britain: Pearson Education Limited 2000.
  • Siau K., Lim Ее-P., Shen, Z. (2001), Mobile Commerce: Promises, Challenges, and Research Agenda, "Journal of Database Management" 2001, vol. 12 (3).
  • Skiba В., Johnson M., Dillon M. (2000), Moving in Mobile Media Mode, Lehman Brothers, http.//www.entsoftware.com.
  • Urbanek A., Dlaczego m-commerce?, Networld, http://www.networld.pl/nws/artykuly_txt/20003.html, kwiecień 2004.
  • Varshney U., Vetter R., Emerging Mobile and Wireless Networks, Communication of the ACM, June 2000,vol. 43, nr 6, s. 73-81.
  • Varshney U., Vetter R., Mobile Commerce: Framework, Applications and Networking, Mobile Networks and Applications 7, 185-198, Kluwer Academic Publishers, Netherlands 2002.
  • Varshney U., Vetter R., Kalakota R., Mobile Commerce: A New Frontier, "Computer" październik 2000, s. 32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171550807

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.