PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 32 | 308--315
Tytuł artykułu

The Impact of Latest Trends in Marketing Environment on Marketing and Entrepreneurship

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Postprawda - kreatywność w marketingu czy nowe oblicze przedsiębiorczości?
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Post-truth is an outcome of technological changes in the marketing environment. The post-truth phenomenon has a huge impact on the marketing activities of enterprises and on entrepreneurial attitudes. The objective of the study is to characterise the impact of the latest trends in the marketing environment on marketing and entrepreneurship in general. The article presents the results of research on the influence of post-truth on the marketing strategies of business organisations. The study is supplemented with examples. The study also makes use of research carried out on secondary sources obtained through the desk research method as well as the authors' own participant observations.(original abstract)
Postprawda jest efektem zmian technologicznych w otoczeniu marketingowym. Zjawisko postprawdy ma bardzo duży wpływ na działania marketingowe przedsiębiorstw oraz postawy przedsiębiorcze. Celem materiału jest charakterystyka wpływu najnowszych trendów w otoczeniu marketingowym na szeroko rozumiany marketing oraz przedsiębiorczość. W artykule przedstawiono wyniki badań wpływu postprawdy na strategie marketingowe przedsiębiorczych organizacji. Materiał zilustrowano przykładami. W opracowaniu wykorzystano także badania przeprowadzone na źródłach wtórnych uzyskanych metodą desk research oraz własne obserwacje uczestniczące.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
308--315
Opis fizyczny
Twórcy
  • Czestochowa University of Technology
  • Maria Curie-Skłodowska University in Lublin
Bibliografia
  • 1. American Marketing Association (2013), www.ama.org (accessed: 18.02.2018).
  • 2. Blank S., Dorf B. (2012), Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, Gliwice.
  • 3. Daroń M. (2017), A Verification of Advantages and Disadvantages in Partnership Relations, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 27, t. 1. DOI: 10.17512/ znpcz.2017.3.1.08.
  • 4. Drucker P.F. (2007), Innowacja i przedsiębiorczość, Elsevier, Oxford.
  • 5. Edelman R. (2016), Trust Barometer, Global Report, Edelman, https://www.slideshare.net/ EdelmanInsights/2016-edelman-trust-barometer-global-results (accessed: 11.02.2018).
  • 6. FRSE (2010), Rok Kreatywności i Innowacji 2009 w Polsce. Raport, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawa.
  • 7. Glinka B., Gudkova S. (2011), Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • 8. Hatalska N. (2017), TrendBook, http://hatalska.com/trendbook2017/ (accessed: 18.01.2018).
  • 9. Kadłubek M., Krzywda D., Krzywda J., Chłąd M. (2017), Student Perspective of Practical Training and Work Experience in the Logistics Profession, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 27, t. 2. DOI: 10.17512/znpcz.2017.3.2.01.
  • 10. Kirzner I. (1973), Competition andEntrepreneuship, The University of Chicago, Chicago.
  • 11. Kurczewska A. (2013), Przedsiębiorczość, PWE, Warszawa.
  • 12. Kwiatkowski S. (2000), Przedsiębiorczość intelektualna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • 13. Lach M. (2014), Przemysły kreatywne w Polsce. Analiza liczebności, Ekonomiawkulturze.pl, Warszawa.
  • 14. Łochnicka D. (2016), Przedsiębiorczość pracownicza i jej wpływ na efektywność organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • 15. Łuczak M. (2003), Przedsiębiorczość w zarządzaniu firmą, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie, Warszawa.
  • 16. Maige Ch., Muller J.L. (1995), Walka z czasem. Atut strategiczny przedsiębiorstwa, Poltext, Warszawa.
  • 17. Młyńska P. (2015), Determinanty efektywności alokacji zasobów przez przedsiębiorstwa kreatywne, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego", t. 39, nr 3.
  • 18. Nowakowska-Grunt J., Chłąd M., Sośniak S. (2017), Logistics in the City Management System, "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie", nr 27, t. 2. DOI: 10.17512/znpcz.2017.3.2.08.
  • 19. Piecuch T. (2013), Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, C.H. Beck, Warszawa.
  • 20. Postuła A., Glinka B. (2014), Oblicza przedsiębiorczości, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. DOI: 10.7172/2014.wwz.7.
  • 21. Probst G., Raisch S. (2005), Organizational Crisis: The Logic of Failure, "Academy of Management Executive", Vol. 19(1). DOI: 10.5465/AME.2005.15841958.
  • 22. Proctor T. (1998), Zarządzanie twórcze, Gebethner & Ska, Warszawa.
  • 23. Rickards T. (1998), Creativity and Innovation: A Transatlantic Perspective. Creativity and Innovation Yearbook, Vol. 1, Manchester Business School, Manchester. DOI: 10.1080/15332276.2010.11673558.
  • 24. Ries E. (2012), The Lean Startup, Helion, Gliwice.
  • 25. Schumpeter J.A. (1983), The Theory of Economic Development, NewBrunswick, New Jersey.
  • 26. Siekierski J. (2003), Behawioralne aspekty zachowań aktywizujących w gospodarce rynkowej, [in:] Pałasz L. (red.), Uwarunkowania organizacyjne i ekonomiczne w aktywizacji społeczno-gospodarczej. Wpływ integracji europejskiej na przemiany strukturalne obszarów o wysokim bezrobociu, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin.
  • 27. Skowron-Grabowska B., Mesjasz-Lech A. (2016), Konkurencyjne uwarunkowania zarządzania zasobami kadrowymi w przedsiębiorstwach w kontekście dostępu do rynku pracy, "Przegląd Organizacji", nr 10.
  • 28. Sławińska M., Urbanowska-Sojkin E. (1995), Marketing w zarządzaniu firmą handlową, PWE, Warszawa.
  • 29. Szopiński T. (2015), Kreatywność i jej znaczenie w biznesie, [in:] Kosieradzka A. (red.), Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, edu-Libri, Kraków-Warszawa.
  • 30. Targalski J., Francik A. (2009), Przedsiębiorczość i zarządzanie firmą. Teoria i praktyka, C.H. Beck, Warszawa.
  • 31. Timmons J. (1990), New Venture Creation, Irvin, Boston.
  • 32. Wertheimer M. (1959), Productive Thinking, Harper & Row, New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171552049

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.