PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 4 | 11--16
Tytuł artykułu

Forms of Financing the Cultural Sector in Poland Against the Background of Solutions from Selected European Countries

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Rocznik
Numer
Strony
11--16
Opis fizyczny
Twórcy
  • Academy of Music in Łódź
  • Institute of Psychology UMCS
Bibliografia
  • Abbing, H. (2008). Why Are Artists Poor? The Exceptional Economy of the Art, Amsterdam University Press, Amsterdam.
  • Bauman, Z. (2011). Kultura w płynnej nowoczesności. Warszawa. Agora SA.
  • Błaszczuk, A., Brdulak, J. Guzik, M. Pawluczuk, A. (2004). Zarządzanie wiedzą w polskich przedsiębiorstwach, Warszawa.
  • Borowiecki, R. (2005). Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce, Kraków, s. 30.
  • Dawidowicz, W. (1994). Miejsce kultury w gospodarce rynkowej, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Kultura w gospodarce rynkowej, Wrocław -Katowice.
  • Fatyga, B. (2009). Raport o stanie kultury. Warszawa: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  • Gierat-Bieroń, B., Kowalski K. (red.), (2005). Europejskie modele polityki kulturalnej, Kraków.
  • Giza, A. (2018). Jeden procent na sztukę, Beethoven Magazine, nr 24.
  • Grzegorczyk, A.M. (2003). Sponsoring kultury, Warszawa.
  • Ilczuk, D. (2013). Rynek pracy artystów i twórców w Polsce. Raport z badań. Bydgoszcz-Warsaw, s. 16, 17, 58, 93, 94,102, 104, 105, 132 i 223.
  • Ilczuk, D. (2017). Reforma sektora kultur w Polsce, Warszawa, s. 29, 32, 35.
  • Ilczuk, D. (2017). Wsparcie dla artystów i twórców, Perspektywa międzynarodowa, Warszawa.
  • Ilczuk, D. Ekonomika kultury, Warszawa 2012, s. 52, 111, 191, 199, 201.
  • Iwaszkiewicz, M. (1998). Marketing a rynek sztuki współczesnej, Poznań.
  • Iwaszkiewicz, M. (1999). Państwo a gwarancje rozwoju kultury w Polsce w świetle obowiązującego prawa, Poznań.
  • Kaczmarek, S. (2017). Professional path of musician graduating from college in Europe mainly of Germany, England and Poland. Professional musician: between art, education and management [w:] M. Sternal (red.), Professional musician. Between art, education and management, t. 2, Kraków: AM.
  • Kaczmarek, S. i Posłuszna, J. (2018). Marzenia a rzeczywistość - kariery współczesnych muzyków. Annales, 31(1).
  • Kaczmarek, S., Posłuszna, J. (2018). Kultura i twórcy kultury - ich wyzwania i problemy finansowania, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej, nr 2.
  • Kłoskowska, A. (1981). Socjologia kultury. Warsaw: PWN.
  • Knaś, P. (2012). Sektor kultury. Ujęcie instytucjonalne i znaczenie gospodarcze, http://badania-w-kulturze.mik.krakow.pl/2012/02/22/sektor-kultury-ujecie-instytucjonalne-i-znaczenie-gospodarcze/
  • Kukołowicz, T. (2015). Statystyka kultury w Polsce i Europie, Warszawa, s. 112, 113.
  • Kulig, R. (2018). Being an artist: a profession or a vocation? Socially engaged art by Joanna Rajkowska, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej, nr 2.
  • Leśniewski, A.(2017). Modele polityki kulturalnej państwa polskiego 1944 - 2015, Poznań.
  • Lewandowska, K. (2010). Problematyka gromadzenia danych statystycznych w sferze współpracy kultury i biznesu, [w:] T. Kukołowicz (red.), Statystyka kultury w Polsce i Europie. Aktualne zagadnienia, NCK, Warszawa 2015, s. 50, 51.
  • Looseley, D. (2010). Back to the future: Rethinking French cultural policy, 1997-2002, https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1028663032000119260
  • Łysiński, J. (2017) Status i sytuacja zawodowa artysty-muzyka we współczesnej Polsce [w:] M. Sternal (red.), Muzyk zawodowy. Między sztuką, edukacją i zarządzaniem, t. 1, Kraków: AM.
  • Posłuszna, J. (2008). Nonkonformizm sztuki na ławie oskarżonych [w:] R.E. Bernacka (red.), Niezależni i ulegli. Studia o nonkonformizmie, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008.
  • Randles, C. (ed.) (2015). Music Education. Navigating the Future. New Brunswick-New Jersey-London: Rutgers University Press.
  • Raport z badania oceniającego model finansowania kultury w Polsce oraz wspierania twórców poprzez platformy crowdfundingowe 2017, https://www.nck.pl/badania/raporty/raport-model-finansowania-kultury-w-polsce-oraz-wspierania-tworcow-poprzez-platformy
  • Smilde R. (2017). Musicians in the 21st Century - Changing Perspectives [w:] M. Sternal (red.), Professional musician. Between art, education and management, t. 2, Kraków: AM.
  • Sternal, M. (2010). Artist entrepreneurship: A necessity or a privilege?, "Problemy Zarządzania", nr 2.
  • Towse, R. (2011). Ekonomia kultury. Kompendium, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
  • Ujazdowski, K. M. (2007). Mecenat pełnowymiarowy. Polityka kulturalna państwa 2005-2007, Warszawa.
  • Wagner I. (2015), Producing Excellence: The Making of Virtuosos, New Brunswick-New Jersey-London: Rutgers University Press.
  • Wójcik-Jurkiewicz M., Karczewska M. (2017). Możliwości współpracy biznesu z jednostkami kultury w aspekcie zastosowań nowych technologii [in:] B. Reformat, A. Kwiecień, Biznes w kulturze - kultura w biznesie. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
  • Wróbel, K., W jaki sposób kultura finansowana jest w innych krajach Unii Europejskiej?, http://rynekisztuka.pl/2013/01/17/w-jaki-sposob-kultura-finansowana-jest-w-innych-krajach-unii-europejskiej/
  • Zorloni A, Ardizzone, A. (2016). The winner-take-all contemporary art market, "Creative Industries Journal", t.9, nr 1
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171552173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.