PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 124 Zarządzanie zasobami ludzkimi. Kompetencje przyszłości | 77--90
Tytuł artykułu

Aktywność pracowników w mediach społecznościowych a ryzyko reputacyjne przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Activity of Employees In Social Media and Reputational Risk of Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych generuje nowe zagrożenia dla reputacji przedsiębiorstwa. Wiele z nich wynika z powszechnego wykorzystywania tych mediów przez pracowników, którzy na portalach społecznościowych zamieszczają swoje opinie, komentarze, zdjęcia czy filmy. Materiały te, pozostając poza kontrolą kierownictwa firmy, mogą pozytywnie lub negatywnie wpływać na wizerunek i reputację przedsiębiorstwa. Celem artykułu jest identyfikacja zagrożeń dla reputacji przedsiębiorstwa, wynikających z aktywności pracowników w mediach społecznościowych oraz wskazanie możliwości ograniczania ryzyka reputacyjnego wywołanego tym czynnikiem. Przedstawione rozważania oparto na analizie literatury oraz wyników badań prowadzonych w tym zakresie przez wybrane ośrodki i firmy consultingowe.(abstrakt oryginalny)
EN
The dynamic development of the social media generates new threats for company`s reputation. Many of these are due to the increasing use of these media by employees who post their opinion, comments, photos or videos on social media sites. These materials, beyond the control of the company management, can positively or negatively affect its image and reputation. The purpose of this article is to identify the threats to corporate reputation, resulting from employee activity in social media, and to indicate possibilities of reputational risk mitigation induced by this factor. The presented reflections were based on the analysis of the literature and the results of research carried out in this field by selected centers and consulting companies.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • 1. Aftershock: Adjusting to the new word of risk management, www.imagines.forbes.com/ forbesinsights/StudyPDFs/deloitte_risk_management.2012.pdf, 12.11.2017.
  • 2. Buchnowska, D. (2013). Analiza i ocena poziomu wykorzystania mediów społecznościowych w największych polskich przedsiębiorstwach. Informatyka Ekonomiczna, 4(3).
  • 3. Etter, M. (2013). Reasons for low levels of interactivity: (Non-) interactive CSR communication in Twitter. Public Relations Review,39(5).
  • 4. http://hrstandard.pl/2009/08/20/sniadanie-prasowe-deloitte-wizerunek-firmy-w-sieci-zalezny-od-pracownikow/, 08.11.2017.
  • 5. http://www.businessinsider.com.pl/media/porownanie-liczby-uzytkownikow-facebooka-twittera-instagrama/xxlg5ed, 15.11.2017.
  • 6. http://www.businessinsider.com.pl/media/reklama/sprzedaz-tigera-po-aferze-z-grafika-na-1-sierpnia/qf784b0, 16.11.2017.
  • 7. http://www.eisneramper.com/IT-Risk-Management-0512.aspx, 06.10.2017.
  • 8. http://www.inc.com/guides/2010/05/writing-a-social-media-policy.html, 15.11.2017.
  • 9. http://www.katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,21512090,lider-protestu-pocztowcow-dyscyplinarnie-zwolniony-z-pracy.html, 16.11.2017.
  • 10. http://www.regiopraca.pl/portal/rynek-pracy/miejsca-pracy/zwolniona-za-wpisy-na-facebooku-wygrala-w-sadzie-pracy, 17.11.2017.
  • 11. http://www.sentione.com/pl/blog/kryzys-tiger-case-study, 17.11.2017.
  • 12. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/90-proc-polskich-internautow-korzysta-z-social-media-liderem-facebook-w-gore-youtube, 07.11.2017.
  • 13. http://www.wyborcza.pl/1,75399,7563402,Pracownicy_Domino_s_Pizza_wkladali_ser_ do_nosa_i_puszczali.html, 15.11.2017.
  • 14. https://porady.pracuj.pl/czy-nalezy-bac-sie-pokolenia-z/, 06.10.2017.
  • 15. https://publicrelations.pl/coraz-wiecej-ludzi-korzysta-z-sieci-juz-blisko-4-miliardy-osob-ma-dostep-do-internetu/, 07.11.2017.
  • 16. Jędrych, E. (2015). Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu pracownikami w organizacjach gospodarczych. Zeszyty Naukowe UV, 44(6).
  • 17. Kaplan, A., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1).
  • 18. Lariscy, R.W., Avery, E.J., Sweetser, K.D., Howes, P. (2009). Monitoring public opinion in cyberspace: How corporate public relations is facing the challenge. Public Relations Journal, 3(4), 1-17.
  • 19. Massalski, M. 10 błędów, za które płacą pracodawcy; http://www.newsline.pl/artykuly/ art135,bezpieczenstwo-10-bledow-za-ktore-placa-pracodawcy.html, 15.11.2017.
  • 20. Raport PwC "Stan bezpieczeństwa informacji w Polsce", www.pwc.pl/pl/media/2017/ 2017-03-23-stan-bezpieczenstwa-informacji-w-polsce-2017.html, 15.11.2017.
  • 21. Reputational Risk in Banking - The Current Approach and A Way Ahead, 38, http://www.eisneramper.com/IT-Risk-Management-0512.aspx, 06.10.2017.
  • 22. Social recruiting, czyli jak ogarnąć rekrutację w mediach społecznościowych, http://kosztypracy.pl/rekrutacje/social-recruiting-czyli-jak-ogarnac-rekrutacje-wmediach-spolecznosciowych/, 06.10.2017.
  • 23. Stopczyńska, K. (2015). Wykorzystanie social media w zarządzaniu wizerunkiem marki w sytuacji kryzysowej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 41.
  • 24. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (DzU 1974, Nr 24, poz. 141 z późn.zm).
  • 25. Weber Shandwick (2009). Risky business, http://www.webershandwick.de/download/ 08600_Risky_WhitePaper_A4_FINAL.pdf, 25.10.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171553391

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.