Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Research on Corporate Brands Awareness for the External Employer Branding Needs - Results of the Research on Students of the Poznan University of Technology
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule poruszony jest problem pozyskiwania pracowników na rynku, na którym ich brakuje. Zwrócono uwagę na rolę emloyer brandingu w tym procesie. Zaproponowano metodę, której wykorzystanie ułatwia ustalenie zarówno stopnia świadomości i rozpoznawalności jak i ocenę w jaki sposób marka jest postrzegana. Metodę zweryfikowano w przykładowych badaniach, które objęły studentów Politechniki Poznańskiej (n=347), potencjalnych kandydatów do pracy. W badaniach uwzględniono marki 42 przedsiębiorstw, z którymi na co dzień współpracują autorzy artykułu. Wszystkie te przedsiębiorstwa aktywnie działają na rynku na rzecz wspierania rozwoju kształcących się osób. (abstrakt autora)
The article outlines the problem of recruiting employees on the market that experiences shortages of them. The role of employer branding has been indicated in this process. The Authors have proposed a method, the use of which makes it easier to determine both the level of awareness and recognisability as well as the assessment of how the brand is perceived. The method has been verified in the sample studies, which included students of the Poznan University of Technology (n = 347), potential employees. The research has included brands of 42 companies that the Authors of the article cooperate with on a daily basis. All of these companies conduct actions on the market through which they actively support the development of future employees. (original abstract)
Twórcy
autor
- Politechnika Poznańska
- Politechnika Poznańska
autor
- Politechnika Poznańska
autor
- Politechnika Poznańska
Bibliografia
- [1] Aggerholm H.K., Andersen S.E., Thomsenn C. (2011), Conceptualising Employer Branding in Sustainable Organizations, "Corporate Communications: An International Journal", Vol. 16, No. 2, pp. 105-123.
- [2] Ambler Т., Barrow S. (1996), The Employer Brand, "The Journal of Brand Management", Vol. 4, No. 3, pp. 185-206.
- [3] Backhaus К., Tikoo S. (2004), Conceptualizing and Researching Employer Branding, "Career Development International", Vol. 9, No. 5, pp. 501-517.
- [4] Biuletyn inauguracyjny PP, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2017.
- [5] Dąbrowska J. (2014), Przegląd wybranych koncepcji employer brandingowych, [w:] K. Kubiak (red.), Employer Branding w teorii i praktyce, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa, s. 13-32.
- [6] Employer branding w Polsce 2018, https://www.hrminstitute.pl/ raporty-eb/ data dostępu: 07.02.2019 r.
- [7] Hatch M.J., Schultz M. (2008), Taking Brand Initiative, Jossey- -Bass, San Francisco.
- [8] Kaczmarczyk S. (1996), Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa.
- [9] Kotler P. (1994), Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa.
- [10] Martin G. (2008), Employer Branding: Time for Some Long and Hard Reflections? CIPD.
- [11] Miles S.J., Mangold G. (2004), A Conceptualization of the Employee Branding Process, "Journal of Relationship Marketing", Vol. 3, No. 2/3, pp. 65-87.
- [12] Moroko L" Uncles M.D. (2008), Characteristics of Successful Employer Brands, "Brand Management", Vol. 16, No. 3, pp. 160-175.
- [13] Mosley R. (2007), Customer Experience, Organisational Culture and the Employer Brand, "Brand Management", Vol. 15, No. 2, pp. 123-134.
- [14] Tull D.S., Hawkins D.I. (1993), Marketing Research, J. Wiley and Sons Inc., New York.
- [15] Wilden R., Gudergan S., Lings I. (2010), Employer Branding: Strategic Implications for Staff Recruitment, "Journal of Marketing Management", Vol. 26, No. 1-2, pp. 56-73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171553453