PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1118, t. 1 Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1 | 147--152
Tytuł artykułu

Czynniki konkurencyjności wybranych kanałów dystrybucji żywności w opinii konsumentów

Warianty tytułu
Factors of Competitiveness of Chosen Food Distribution Channels in Consumers' Opinion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie zawiera próbę wyodrębnienia najistotniejszych czynników, które mają znaczenie przy ocenie konkurencyjności kanałów dystrybucji dokonanej na podstawie opinii konsumentów. Źródłem zaprezentowanych wyników są badania kwestionariuszowe, przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia 2005 r., na grupie 300 losowo dobranych respondentów - mieszkańców województwa podkarpackiego. W badaniu poproszono respondentów o określenie znaczenia, jakie mają wybrane czynniki oferty handlowej przy wyborze miejsca zakupu żywności. Do oceny znaczenia tych czynników zastosowano sześciostopniową skalę od zera - czynnik nie ma żadnego znaczenia, do 5 - czynnik ma bardzo duże znaczenie. (fragment tekstu)
EN
One of the elements strengthening competitive advantage of trade enterprises is possession and a continuous improvement in the abilities of diagnosing and meeting purchasing needs of consumers. Purchasing preferences are, however, strongly diversified, especially when the form of assessed distribution channel is taken as a diversifying factor. Many factors decide about the choice of a purchasing place, among others there are: a diversity of assortment, a level of prices, quality of offered products, professionalism and culture of personnel, properly chosen trade time, favorable purchasing climate, a unique offer and some added services. However, the level of relevance of these factors is different for any individual distribution channel. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Grzybowska B., Juchniewicz M., Czynniki determinujące zachowania nabywców produktów żywnościowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2005, s. 145-154.
  • Jeżewska-Zychowicz M., Kołodziejczak J., Charakterystyka postaw konsumentów na rynku żywności w perspektywie działań marketingowych, [w:] Efektywność zarządzania marketingowego, red. M. Adamowicz, Wyd. SGGW, Warszawa 2005, s. 155-164.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 79.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171555057

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.