PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1118, t. 1 Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 1 | 282--287
Tytuł artykułu

Instrumenty marketingowe wykorzystywane w konkurencji usług gastronomicznych (na przykładzie powiatu mieleckiego)

Warianty tytułu
Marketing Instruments Used in Rivalry Between Catering Services (on the Example of Mielec Poviat)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konkurencja jest jednym z zasadniczych, trwałych zjawisk charakteryzujących gospodarkę rynkową. Jest istotnym elementem życia gospodarczego. Jej występowanie mobilizuje rywali do sprawniejszego działania i efektywniejszego wykorzystania ograniczonych zasobów, do postępu, podwyższania jakości dóbr i usług z korzyścią dla konsumentów.
Rynek usług gastronomicznych, mimo dynamicznego rozwoju, uważany jest w Polsce za rynek ciągle się rozwijający, o dużych perspektywach, gdyż w dalszym ciągu udział wydatków statystycznego Polaka na posiłki np. w restauracjach w jego łącznych wydatkach na żywność nie przekracza 2%, a dla dominującej części polskiego społeczeństwa (88%) podstawą głównego posiłku w ciągu dnia są obiady domowe.
Przedsiębiorcy działający na rynku usług gastronomicznych na badanym obszarze wykorzystywali podstawowe instrumenty walki konkurencyjnej, jednak z różnym nasileniem. Zwracali uwagę szczególnie na elementy związane z ceną oraz z wysoką jakością oferowanych wyrobów. Pozostałe elementy działań marketingowych wykorzystywali natomiast w mniejszym stopniu, zwłaszcza w zakresie dystrybucji, marki oraz unikatowości oferty usługi. (fragment tekstu)
EN
The competitiveness is one of fundamental and permanent phenomena characterizing market economy. It is an essential element of economic life. Its occurence motivates rivals to act efficiently and use the limited resources effectively. It also motivates to progress, to increase quality of goods and services for the benefit of consumers. The entrepreneurs acting on the market of catering services in Mielec Poviat use basic instruments of rivalry but with various intensity. In particular they have paid attention to elements connected with price and high quality of offered products. The other elements of marketing activities are used to a smaller degree, especially in the range of distribution, brand and the uniqueness of an offer. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Andrzejewska O., Rynek usług gastronomicznych, "Nowe Życie Gospodarcze" 2005 nr 1.
  • Garbarski L., Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999.
  • Łaguna M., Rudzewicz A., Marketing i sprzedaż, Wydawnictwo UW-M, Olsztyn 2002.
  • Mały rocznik statystyczny 1995, GUS, Warszawa 1995.
  • Mały rocznik statystyczny 2004, GUS, Warszawa 2004.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1997.
  • Pomykalski A., Nowoczesne strategie marketingowe, Wydawnictwo Infor, Warszawa 2001.
  • Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, PWN, Warszawa 2000.
  • Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171555239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.