PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 53 T. 3. Gospodarka regionalna i międzynarodowa | 53--63
Tytuł artykułu

Szacowanie wartości przedsiębiorstwa na przykładzie firmy z branży telekomunikacyjnej

Autorzy
Warianty tytułu
Estimation of the Enterprise Value on the Example of a Telecom Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej metody oszacowania wartości organizacji z branży telekomunikacyjnej - metody dochodowej DCF - oraz wskazanie nośników mających wpływ na kształtowanie się wartości małych i średnich przedsiębiorstw. Zaprezentowano analizę determinant wartości przedsiębiorstwa, w tym wolnych przepływów pieniężnych i średniego ważonego kosztu kapitału, na podstawie badań literatury, analizy przypadków oraz wieloletniego doświadczenia autora w zakresie wyceny małych i średnich firm. Przedstawiono także procedurę szacowania wartości tego typu przedsiębiorstwa działającego na terenie Wielkopolski oraz świadczącego usługi telekomunikacyjne dla klienta biznesowego i hurtowego. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to identify the media that affect the value of the small and medium enterprises as well as to present the proprietary method of the value estimation of organizations from telecom industry using the Discounted Cash Flow (DCF) method. It was presented the analysis of the company's value determinants, including free cash flows and the weighted average cost of capital based on literature research, case study analysis and the author's long-time experience in the valuation of small and medium companies. Article covers also the procedure of value estimation of this kind of enterprise operating in Wielkopolska region and providing telecom services to business and wholesale customers. (original abstract)
Rocznik
Strony
53--63
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Damodaran, A. (2007). Finanse korporacyjne. Teoria i praktyka. Gliwice: Helion.
  • Duliniec, A. (2001). Struktura i koszt kapitału w przedsiębiorstwie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Boulos, F., Haspeslagh, P., Noda T. (2001). Getting the value out of value - based management. Paryż: INSEAD.
  • Marsh, D.G. (1999). Making or breaking value. New Zealand: Management.
  • Rappaport, A. (1986). Creating Shareholder Value: The New Standard for Business Performance. New York: The Free Press, A Division of Macmillan.
  • Rappaport, A. (1999). Wartość dla akcjonariuszy. Warszawa: Wig-Press.
  • Szczepankowski, P.J. (2004). Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Podstawy teoretyczne, przykłady i zadania. Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego.
  • Węgrzyn, H. (2016). Szacowanie kosztu kapitału własnego w przedsiębiorstwach z branży telekomunikacyjnej z wykorzystaniem metody AHP. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 3, 403-422. DOI: 10.5604/18998658.1228292.
  • Word, K. (1993). Strategic Issues in Finance. London: Butterwarth-Heinenmann.
  • Zachorowska, A. (2006). Ryzyko działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171555863

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.