PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1118, t. 2 Agrobiznes 2006 : konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa. T. 2 | 365--370
Tytuł artykułu

Promocja w Internecie jako element budowy przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego

Warianty tytułu
Internet Promotion as a Tool of Creating Competitive Advantage in the Food Industry Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Otwartość gospodarek oraz globalne uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw sprawiają, że zwiększa się rola komunikacji rynkowej w marketingu przedsiębiorstw. Ponadto widoczny jest znaczny wpływ rewolucji technologicznej na sposoby konkurowania przedsiębiorstw. Internet jest jednym z czynników sprawiających, że polskie przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego znalazły się w zupełnie innych warunkach otoczenia technologicznego. W opracowaniu podjęto analizę problemu: w jaki sposób niektóre przedsiębiorstwa wyróżniają się w wykorzystywaniu Internetu jako medium promocyjnego, co świadczy o posiadaniu przewagi konkurencyjnej w części przedsiębiorstw. W analizie skoncentrowano się wyłącznie na promocji internetowej realizowanej na firmowej stronie www.
W opracowaniu oparto się na danych uzyskanych z wykorzystaniem wywiadu zrealizowanego w drugim półroczu 2004 r. w 35 przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego woj. mazowieckiego zatrudniających powyżej 100 pracowników. Do analizy posłużyły również dane pochodzące z analizy zawartości stron internetowych, w których uprzednio przeprowadzono wywiad. Spośród 35 badanych przedsiębiorstw 33 wykorzystywały Internet w działaniach promocyjnych przedsiębiorstwa, dlatego zaprezentowane dane dotyczą 33 przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
EN
The paper discusses differences between food industry enterprises in promotional activities on their web sites. One of the main factors causing the differences is the main receiver of WWW promotional message. Web sites for consumers tend to be more multimedia and interactive comparing with web sites aiming at middlemen. Enterprises introducing new capabilities in the Internet communication before its competitors achieve advantage in Internet marketing communication. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T., Korona B., Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin, Warszawa 2004.
  • Macias W., A Preliminary Structural Equation Model of Comprehension and Persuasion of Interactive Advertising Brand Web Sites, "Journal of Interactive Advertising" 2003 nr 2.
  • Wiktor J., Promocja, [w:] Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171556023

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.