PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 4, CD 2 | 2074--2080
Tytuł artykułu

Projekt ramy maszyny wytrzymałościowej do badań konstrukcji wielkogabarytowych

Warianty tytułu
Design of Testing Machine for Test Large-Scale Structures
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przedstawiono projekt złożonego obiektu technicznego służącego jako rama maszyny wytrzymałościowej.Umożliwiać ma ona badanie obiektów które ze względu na nie normatywny rozmiar jak również koszt samych obiektów nie podlegają klasycznym procedurom badawczym.Takimi obiektami są na przykład wózki kolejowe bądź inne struktury odpowiedzialne za bezpieczeństwo ludzkie w transporcie zbiorowym.Podstawowa przewaga proponowanego rozwiązania w stosunku do podejścia tradycyjnego wykorzystującego standardowe maszyny wytrzymałościowe polega na możliwości badania na kompletnych struktur. Dodatkowa przewaga jest możliwość jednoczesnego obciążania obiektu w kilku osiach.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the complex desingof the technical object which will use as a testing machine frame. It allows to do tests of large-scale structures. Because of non normative specimen size, we cannot test it by normal testing machine. Train buggies are really good examples of largscaled specimen. This type of tested constructions are generally responsible for human life. The main advantage of performed construction is that we can do test for full object, not as in typical test machines which we do test on small normative specimen. Additional advantage is that we can apply load on 5 independent axes, also we can use different test program for each axes.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2074--2080
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
autor
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • [1]EN-PN 13749:2011 Kolejnictwo - Zestawy kołowe i wózki - Metoda określenia wymagań konstrukcyjnych dla ram wózków.
  • [2]Decyzja 2011/291/UE Komisji z dnia 26 kwietnia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Tabor -lokomotywy i tabor pasażerski" w transeuropejskim systemie kolei konwencjonalnych, Dz.U. L139 z. 26.5.2012, s. 1-151.
  • [3]Strach, M., Pomiary dróg kolejowych i obiektów z nimi związanych oraz opracowanie wyników na potrzeby modernizacji kolei konwencjonalnych,Archiwum Fotogrametrii, Kartografii i Teledetekcji, 2009, s. 411-422.
  • [4]Kowalczyk, D; Bińkowski, R., Perspektywy rozwoju konstrukcji ram wózków pojazdów szynowych przy zachowaniu obecnych standardów bezpieczeństwa, Problemy kolejnictwa, 2014, zeszyt 165, s. 65-72 .
  • [5]Mroziński, Stanisław. The influence of loading program on the course of fatigue damage cumulation, Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 2011, s. 83-95.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171556481

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.