PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 26, 2/2018 | 225--232
Tytuł artykułu

Services of Returns Management at Logistic Centres

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Returns of products occur in almost every kind of economic active companies. Important challenge is to use the proper management practices for returns handling. The companies that are aware of such functionality might expect the bigger market success than others. Proper returns management means not only actions taken by the companies themselves, but also activities that can be fulfill by other logistic parties, supporting and supplementing them, so here for example logistic centers. The main purpose of this paper is to present the role of logistic centers and logistic services provided by them for supporting and supplementing activities connected with returns management in Polish reality. The paper presents at first the services at logistic centers and the concept of returns management. Next there is a brief description of research methodology in the form of survey conducted in Polish enterprises. After, research results are pointed out together with illustrative idea of usage the services of logistic centers for more efficient and effective returns management. Finally, there is a short conclusion with the discussion and suggestions for future research.(author's abstract)
Rocznik
Strony
225--232
Opis fizyczny
Twórcy
  • Częstochowa University of Technology
autor
  • Czestochowa University of Technology
Bibliografia
  • Brzozowska, A., Starostka-Patyk, M. (2006). Kierunki rozwoju centrów logistycznych w Europie. Biuletyn Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN z. 225. T. Markowski (ed.), Rola centrów logistycznych w rozwoju gospodarczym i przestrzennym kraju. Warszawa.
  • Dziadkiewicz, M. (2007). Outsourcing w procesie zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem. In: F. Bylok, R. Janik (eds.), Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania zarządzania międzynarodowego (pp. 55-63). Częstochowa: Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej.
  • Grondys, K., Bajdor, P. (2016). Determinants of Applying the Outsourcing in the Area of Maintenance of Manufacturing Enterprises. 5th IEEE International Conference on Advanced Logistics and Transport (IEEE ICALT'2016). Kraków, 1-3.06.2016
  • Kisperska-Moroń, D., Krzyżaniak, S. (2009). Logistyka. Poznań: Wydawnictwo Instytut Logistyki i Magazynowania,.
  • Kott, I., Grondys, K. (2013). Problemy działalności centrów logistycznych w aspekcie zarządzania przedsiębiorstwem. A. Korombel (ed.), Współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwami. Teoria i praktyka. Częstochowa: WWZPCz.
  • Kucharczyk, R. (2014). Centra logistyczne - istota, zadania, funkcje. Logistyka, 3, 3490-3495.
  • Lisiński, M. (2004) . Metody planowania strategicznego. Warszawa: PWE.
  • Mollenkopf, D., Russo, I., Frankel, R. (2011). Creating value through returns management: Exploring the marketing - operations interface. Journal of Operations Management, 29, 391-403.
  • Nitkiewicz, T. (2015). Contribution of Returned Products Handling Scenarios to Life Cycle Environmental Impacts. 8th International Conference on Environmental Engineering and Management (ICEEM08). Iasi, Rumunia: Ecozone Publishing House.
  • Nowakowska-Grunt, J. (2011). Strategie przedsiębiorstw na rynku usług logistycznych w Polsce i Europie. LogMare. III Konferencja Naukowa Logistyka Morska. 26-28 października. Jastarnia.
  • Rydzkowski, W. (2007). Usługi logistyczne. Poznań: Biblioteka logistyka.
  • Skowron-Grabowska, B. (2010). Centra logistyczne w łańcuchach dostaw. Warszawa: PWE.
  • Starostka-Patyk, M. (2016). Logistyka zwrotna produktów niepełnowartościowych w zarządzaniu przedsiębiorstwami produkcyjnymi. Warszawa: PWE.
  • Starostka-Patyk, M., Skowron-Grabowska, B. (2016). The Need of Returns Logistics Centres Creation at the Polish Services Market - Theoretical Approach Based on Logistics Management of Defective Products Concept. 5th IEEE International Conference on Advanced Logistics and Transport (IEEE ICALT'2016). Kraków, 1-3.06.2016.
  • Stock, J., Speh, T., Shear, H. (2006). Managing Product Returns for Competitive Advantage. Retrieved from: http://sloanreview.mit.edu/ article/managing-product-returns-for-competitive-advantage (19.07.2017
  • Szymczyk, K. (2016). Green Solutions in Global Supply Chain. Supply Chain Management Journal, 1 (7), 61-69.
  • Tundys, B. (2011). Istota i definicja logistycznej wartości dodanej łańcucha dostaw. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu Lądowego, 40, 99-109.
  • Zawada, M. (2004). Zastosowanie metody reprezentacyjnej przy doborze jednostek do monitorowania poboru energii elektrycznej. In: A.W. Mitas (ed.), Statystyka i informatyka w nauce o zarządzaniu (pp. 125-133). Sosnowiec: Wyd.W.Szk.Zarz.i Mark.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557356

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.