PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 82 nr 5 Wybrane aspekty strategii organizacji | 57--66
Tytuł artykułu

Commercial Use of Sculpting Competencies as Design Management

Warianty tytułu
Komercyjne wykorzystanie kompetencji rzeźbiarskich jako zastosowanie design management
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article is to demonstrate how sculpting competencies can be used in a company, in addition to making sculptures. The theoretical part explains the idea of design management and how its principles, and in particular an artist's competencies, can be used to help achieve competitive advantage. The practical part describes a case study conducted by one of the authors using participant observation. The summary provides some recommendations about the effective use of a sculptor's competencies in a company.(original abstract)
Artykuł ma na celu przestawienie, do czego, poza rzeźbami, mogą być wykorzystane kompetencje rzeźbiarza w przedsiębiorstwie. W części teoretycznej zawarto wyjaśnienia, co to jest design management, w jaki sposób można osiągnąć przewagę konkurencyjną, korzystając z jego metod, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji artysty. W części praktycznej przedstawiono studium przypadku stworzone na podstawie obserwacji uczestniczącej jednego z autorów. Podsumowanie rekomenduje, jak efektywnie wykorzystać kompetencje rzeźbiarza w firmie.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Strzemiński Academy of Art in Łódź, Poland
  • Strzemiński Academy of Art in Łódź, Poland
Bibliografia
  • Acklin C., 2013, Design Management Absorption Model: A Framework to Describe and Measure the Absorption Process of Design Knowledge by SMEs with Little or no Prior Design Experience, Creativity and Innovation Management, Vol. 22, Issue 2: 147-160.
  • Best K., 2009, Design management. Zarządzanie strategią, procesem projektowym i wdrażaniem nowego produktu, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Best K., 2010, The Fundamentals of Design Management, Worthing: AVA Publishing.
  • Blaich R., Blaich J., 1993, Product Design and Corporate Strategy: Managing the Connection for Competitive Advantage, New York: McGraw-Hill.
  • Bochińska B., Ginalski J., Mamica Ł., Wojciechowska A., 2010, Design Management - Zarządzanie wzornictwem, Warszawa: Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
  • Bonaccorsi A., 2008, Search Regimes and the Industrial Dynamics of Science, Minerva, Vol. 46, No. 3: 285-331.
  • Borja de Mozota B., 2006, The Four Powers of Design: A Value Model for Design Management, Design Management Journal, No. 17: 44-53.
  • Bruce M., Bessant J., 2002, Design in Business: Strategic Innovation through Design, Edinburgh Gate: Pearson Education.
  • Caban-Piaskowska K., 2016, Design Management as the Effect of Evolution of Consumers' Aesthetics, The 2016 WEI International Academic Conference Proceedings, Vienna: The West East Institute, 69-71.
  • Cooper R., Press M., 1995, The Design Agenda: A Guide to Successful Design Management, Chichester: John Wiley & Sons.
  • Dryl W., Dziadkiewicz A., 2014, Wpływ designu na decyzje zakupowe konsumentów dóbr luksusowych, Zarządzanie i Finanse, Vol. 12, No. 2: 71-85.
  • Erichsen P.G., Christensen P.R., 2013, The Evolution of the Design Management Field: A Journal Perspective, Creativity And Innovation Management, Vol. 22, No. 2: 107-120.
  • Farr M., 1965, Design Management. Why is it Needed Now?, Design Journal, No. 200: 38-39.
  • Gorb P., 1990a, Introduction: What is Design Management, in: P. Gorb (ed.), Design Management, London: Papers from the London Business School. Architecture, Design and Technology Press.
  • Gorb P., 1990b, Design as a Corporate Weapon, in: P. Gorb (ed.), Design Management, Papers from the London Business School, London: Architecture, Design and Technology Press.
  • Hollins B., 2004, Design Management Education. The UK Experience, DMI Journal, Vol. 13, No. 3: 25-29.
  • Kotler Ph., Rath G.A., 1984, Design: A Powerful Neglected Strategic Tool, Journal of Business Strategy, Vol. 5, Issue 2: 16-21.
  • Leibenstein H., 1950, Bandwagon, Snob, and Veblen Effects in the Theory of Consumers' Demand, The Quarterly Journal of Economics, Vol. 64(2): 183-207.
  • Lorenz Ch., 1987, The Design Dimension: The New Competitive Weapon for Business, Oxford: Blackwell Publishers.
  • McBride M., 2007, Design Management: Future Forward, Design Management Review, Vol. 18, No 3: 18-22.
  • Miller K., Moultrie J., 2013, Delineating Design Leaders: A Framework of Design Management Roles in Fashion Retail, Creativity and Innovation Management, Vol. 22, No 2: 161-176.
  • Ramaswamy V., Gouillart F., 2010, Building the Co-Creative Enterprise, Harvard Business Review, No. 88(10): 100-109.
  • Topalian A., 1979, Assessment and Management of Design Projects, London: Associated Business Press.
  • Turner R., Topalian A., 2002, Core Responsibilities of Design Leaders in Commercially Demanding Environments, London: Design Leadership Forum Inaugural Session.
  • Wytrążek W., 2011, Działalność twórcza i artystyczna jako szczególne przypadki działalności gospodarczej, in: H. Gronkiewicz-Waltz, K. Jaroszyński (eds.), Europeizacja publicznego prawa gospodarczego, Warszawa: C.H. Beck, 597-614.
  • Yin R.K., 2014, Case Study Research Design and Methods (5th ed.), Thousand Oaks, CA: Sage.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557622

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.