PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 3 (49) | 106--117
Tytuł artykułu

Identyfikacja barier korzystania z bankowości mobilnej w banku spółdzielczym

Autorzy
Warianty tytułu
Identification of Using Mobile Banking in a Cooperative Bank
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Banki spółdzielcze w szerokim zakresie wykorzystują nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne, oferując klientom nowe możliwości realizacji usług bankowych. Ważną innowacją w tym obszarze jest bankowość mobilna. Celem artykułu jest identyfikacja barier, które utrudniają klientom podjęcie decyzji o korzystaniu z usług bankowości mobilnej w bankach spółdzielczych. Wyniki badań wykazały, że najpoważniejsze są bariery mentalne, bariery związane z brakiem zaufania do technologii mobilnych, niską oceną własnych kompetencji cyfrowych, niechęcią do uczenia się nowych procedur korzystania z usług bankowych oraz preferowaniem kontaktu osobistego z urzędnikiem bankowym.(abstrakt oryginalny)
EN
Cooperative banks make extensive use of modern information and communication technologies, offering customers new opportunities to provide banking services. Mobile banking is an important innovation in this area. The purpose of this article is to identify barriers that make it difficult for customers to make decisions about using mobile banking services in cooperative banks. The research results showed that the most serious are mental barriers, as well as those related to the lack of trust in mobile technologies, low assessment of digital competences, aversion to learn new procedures for using banking services and preferring personal contact.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
106--117
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Chmielarz W., Zborowski M., 2017, Usługi bankowości elektronicznej najpopularniejszych bankowych serwisów internetowych w Polsce w 2016 roku - analiza porównawcza, Informatyka Ekonomiczna, nr 2(44), s. 24.
  • Grzywacz J., 2016, Bankowość elektroniczna w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej.
  • Jelonek D., 2017, Sieci innowacji identyfikacji bariery współpracy, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, nr 1953, s. 9-24.
  • Nowy system bankowości internetowej, 2011, Bank wspólnych sił, Magazyn Grupy BPS, s. 33.
  • Polasik M., 2012, Bankowość elektroniczna - stan - perspektywy, Wydawnictwo CeDeWu.pl.
  • Pawęda D., 2015, Biometria rewolucja czy ewolucja, Nowoczesny Bank Spółdzielczy alebank.pl.
  • Raport Polska.Jest.Mobi, 2018, https://mobirank.pl/ (24.04.2018).
  • Raport PRENews, Liczba klientów w bankach - II kwartał 2018, http://prnews.pl/ (18.09.2018).
  • Raport Związków Banku Polskich, NetB@nk, https://zbp.pl/dla-prasy/informacje-prasowe/raport (27.06.2018).
  • Raport Komisji Nadzoru Finansowego, Banki spółdzielcze i zrzeszające w I kwartale 2018 r., https:// www.knf.gov.pl/knf/pl (31.03.2018).
  • Rejonowy Bank Spółdzielczy Lututów, 2018, Informacje o banku, IPS, http://www.rbs.lututow.pl.
  • Świecka B., 2012, Bankowość elektroniczna, wydanie II, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa.
  • Wielki J., 2017, Technologie informatyczne we współczesnej rzeczywistości gospodarczej, Oficyna OW.
  • Złoch M., 2009, Smartfon: klucz do bankowości, Miesięcznik Finansowy BANK, 240, nr 1, s. 50-53.
  • Związek Banków Polskich, 2013, Raport biometryczny, https://zbp.pl/public/repozytorium, (20.11.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557812

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.