PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 9 Współczesne problemy rozwoju turystyki | 23--32
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu - formą promocji działalności gospodarczej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility - A Form of Business Promotion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu w zakresie przedmiotowym (instytucjonalnym) oraz podmiotowym (personalnym). Podstawami filozoficznymi dla obu zakresów są założenia Arystotelesowskie oraz neotomistyczne. Przedstawiono również, jak zasady społecznej odpowiedzialności biznesu wspomagają promocję biznesu na wolnym rynku. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the concept of corporate social responsibility in the subject (institutional) and subjective (personal) area. The philosophical foundations for both ranges are Aristotle and neo-Thomist assumptions. It was also presented how the principles of corporate social responsibility support the promotion of business on the free market. (original abstract)
Rocznik
Strony
23--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Europejska Wyższa Szkoła Biznesu w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Biznes coraz bardziej społeczny, rozmowa Tomasza Czaik z Marzeną Strzelczak - dyrektor generalną Forum Odpowiedzialnego Biznesu, [w:] Wyborcza.pl. z dn. 27 marca 2018, s. 4.
  • Jan Paweł II, Laborem exercens, Wyd. Księgarnia Archidiecezjalna, Wrocław 1992.
  • Jaroszyński P., Etyka - dramat życia moralnego, [w:] Wprowadzenie do filozofii, Wyd. KUL, Lublin 1992.
  • Kaczocha W., Filozofia społeczna. Wybrane zagadnienia filozoficzno-teoretyczne oraz empiryczne, Wyd. Nauk. SCHOLAR, Warszawa.
  • Kaczocha W., Sikora J., Ecological Ethics. Values and Norms, Journal of Agribusiness and Rural Development 1(39), Wyd. UP, Poznań 2016.
  • Sikora J., Kaczocha W., Wartecka-Ważyńska A., Etyka w turystyce, CeDeWu, Warszawa 2017, s. 85.
  • Solomon C.R., Arystotelesowskie podejście do etyki biznesu, [w:] Etyka biznesu. Z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej, L.V. Ryan, J. Sójka (red.), Wyd. "W drodze", Poznań 1997.
  • Stawicka E., Aspekty społecznej odpowiedzialności w turystyce, [w:] Turystyka i Rozwój Regionalny. Współczesne problemy rozwoju turystyki, A. Sieczko (red.), Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2016, s. 99.
  • Walczak-Duraj D., Humanizacja pracy w perspektywie kodeksów etycznych, [w:] J. Sikora, D. Walczak-Duraj (red.), Praca w perspektywie humanistycznej, Wyd. Nauk. NOVUM, Płock - Poznań 2009.
  • Wojtyła K., Miłość i odpowiedzialność, Wyd. KUL, Lublin 1982.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171557844

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.