Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Integrated and Two-Stage Approach to Segmentation in Conjoint Analysis
Języki publikacji
Abstrakty
W pracy porównano podejście dwuetapowe z podejściem zintegrowanym opartym na mieszankach rozkładów. Oprócz teoretycznych rozważań wykorzystano wyniki badań ankietowych (dotyczących preferencji na rynku telefonii komórkowej), które stały się również podstawą do wniosków. (fragment tekstu)
The segmentation of markets with conjoint analysis involves two-stage or integrated approach. In two-stage approach the estimation and the segmentation are performed separately. Conversely, if these two stages are combined then one calls it integrated approach.
The aim of this paper is to compare these approaches. Except theoretical considerations the results of questionnaire investigation (concerning preferences in the market of cellular phones) are used in this comparison too. (original abstract)
The aim of this paper is to compare these approaches. Except theoretical considerations the results of questionnaire investigation (concerning preferences in the market of cellular phones) are used in this comparison too. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
406--414
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Wrocławska
Bibliografia
- Dempster A.P., Laird N.M., Rubin D.B. (1977), Maximum Likelihood From Incomplete Data via the EM Algorithm, "Journal of the Royal Statistical Society", Ser. B, nr 1(39), s. 1-22.
- Hagerty M.R., (1985), Improving the Predictive Power of Conjoint Analysis: The Use of Factor Analysis and Cluster Analysis, "Journal of Marketing" vol. 23, nr 2, str. 168-184.
- McLachlan G.J., Krishnan T. (1997), The EM Algorithm and Extensions, Wiley, New York.
- Vriens M., Wedel M., Wilms T. (1996), Metric Conjoint Segmentation Methods: A Monte Carlo Comparison, "Journal of Marketing Research" vol. 33, nr 1, s. 73-85.
- Walesiak M., Bąk А. (2000), Conjoint analysis w badaniach marketingowych AB Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171558738