PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 4 | 77--86
Tytuł artykułu

Marketingu partnerski w kontekście business-to-business - synteza koncepcji i wyzwania wdrożeniowe

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Relationship Marketing in a Business-to-Business Contecst - Synthesis and Challenges
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing partnerski jest coraz częściej przedmiotem zainteresowań naukowców i praktyków zarządzania, wciąż jednak pozostaje interesującą i wizjonerską koncepcją teoretyczną. Literatura przedmiotu do chwili obecnej nie daje zbyt wielu odpowiedzi na pytanie, jak wyjść poza teoretyczne ramy koncepcji, choć doszukać się można pewnych praktycznych wskazówek. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, iż założenia i cele koncepcji należy postrzegać inaczej na rynkach przedsiębiorstw, a inaczej gdy głównym podmiotem zainteresowań przedsiębiorstwa jest konsument finalny. W obydwu przypadkach, cele będą inaczej definiowane, a środki doń prowadzące stanowić będą nieco inną konfigurację. Celem artykułu jest propozycja syntezy koncepcji marketingu partnerskiego (relationship marketing) z myślą o rynkach przedsiębiorstw oraz wskazanie fundamentalnych wymagań, jakie stawia przed przedsiębiorstwem praktyczne jej wdrożenie. (fragment tekstu)
EN
Relationship marketing is more and more often a subject of interest for both scholars and practitioners, but it is still just an interesting and visionary concept. Up till now, marketing literature does not give too many answers to the question how to move beyond the purely theoretical frame of the concept. The objective of this paper is to present an overview of fundamental relationship marketing goals and basic requirements for its implementation in business-to-business markets. (original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Tarnowie
Bibliografia
  • 1. Andersen P.H. (2001), Relationship Development and Marketing Communication: An Integrative Model, "Journal of Business and Industrial Marketing", vol. 16, no. 3.
  • 2. Ballantyne D., Christopher M., Payne A. (2003), Relationship Marketing: Looking Back, Looking Forward, "Marketing Theory", vol. 3, no. 3.
  • 3. Broniewska G. (1998), Klient wewnętrzny w łańcuchu tworzenia wartości, "Przegląd Organizacji", nr 7-8.
  • 4. Broniewska G. (1998a), Pojęcie klienta wewnętrznego w zarządzaniu jakością, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 10.
  • 5. Broniewska G. (1999), TQM - identyfikacja powiązań i pomiar jakości pracy klienta wewnętrznego, "Organizacja i Kierowanie", nr 3.
  • 6. Christopher M. (1996), Strategia zarządzania dystrybucją, Placet, Warszawa.
  • 7. Fonfara K. (1996), Istota i proces wdrażania marketingu wewnętrznego w firmie, "Marketing i Rynek", nr 2.
  • 8. Fonfara K. (1999), Marketingpartnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • 9. Furtak R., (2003), Marketingpartnerski na rynku usług, PWE, Warszawa.
  • 10. Grönroos Ch. (1994), From Marketing Mix to Relationship Marketing: Towards a Paradigm Shift in Marketing, "Management Decision", vol. 32, no. 2.
  • 11. Grönroos Ch. (1996), Relationship Marketing: Strategic and Tactical Implications, "Management Decision", vol. 34, no. 3.
  • 12. Gummesson E. (1994), Making Relationship Marketing Operational, "International Journal of Service Industry Management", vol. 5, no. 5.
  • 13. Jüttner U., Wehrli H.P. (1994), Relationship Marketing From a Value System Perspective, "International Journal of Service Industry Management", vol. 5, no. 5.
  • 14. Kempny D. (2001), Logistyczna obsługa klienta, PWE, Warszawa.
  • 15. Ławicki J.S. (2003), Partnering. Nowajakość w kontaktach z klientami., Wyd. Kurier-Press, Szczecin.
  • 16. Mazur J. (2001), Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa.
  • 17. Mazurek-Łopacińska, K. (2000), Kształtowanie relacji przedsiębiorstwa z klientem, Prace Naukowe AE we Wrocławiu nr 863, Wrocław.
  • 18. Otto J. (2000), Rola i znaczenie relacji we współczesnym marketingu, "Przegląd Organizacji", nr 7-8.
  • 19. Parvatiyar A., ShethJ. N. (1999), The Domain and Conceptual Foundations of Relationship Marketing, Handbook of Relationship Marketing, (ed.) Sheth J. N., Parvatiyar A., Sage Publications, Thousand Oaks, CA, (www.parvatiyar.com/academic.htm), data pobrania 30.12.2004.
  • 20. Payne A. (1997), Marketing usług, PWE, Warszawa.
  • 21. Rogoziński K. (2000), Marketing relacyjny według Gummessona, "Marketing i Rynek", nr 12.
  • 22. Simpson P.M., Siguaw J.A., Baker Th.L. (2001), A Model of Value Creation. Supplier Behaviors and Their Impact on Reseller-Perceived Value, "Industrial Marketing Management, vol. 30, no. 2.
  • 23. Storbacka K., Lehtinen J.R. (2001), Sztuka budowania trwałych związków z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • 24. Urbaniak M. (1999), Marketingprzemysłowy, Infor, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559375

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.