PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 4 | 111--121
Tytuł artykułu

Wizerunek szkoły wyższej w opinii respondentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Uczelnie wyższe to szczególny rodzaj instytucji, instytucji dużego zaufania społecznego, pełniącej szereg społecznych funkcji m.in.: kreowanie postaw moralnych i przyzwyczajeń kulturowych, propagowanie i kreowanie stylów zachowań pożądanych w społeczeństwie itp. Działalność edukacyjna współczesnej uczelni wyższej w Polsce zaczęła ulegać obecnie widocznym zmianom m.in. komercjalizacji, ponieważ Państwo obecnie zmieniło swoje relacje ze szkołami wyższymi, rezygnując z funkcji zarządcy na rzecz roli państwa ewaluacyjnego, co pociągnęło za sobą [Krzyżanowska M., Znaczenie marketingu w działalności edukacyjnej szkoły wyższej, "Marketing i Rynek" , 2004, nr 3]: przeniesienie na uczelnię odpowiedzialności za planowanie instytucjonalne,ograniczenie roli państwa do ustalania polityki edukacyjnej i pełnienia nadzoru nad funkcjonowaniem poszczególnych podmiotów,zmniej szenia skali finansowania uczelni ze środków publicznych oraz wprowadzenia zasad konkurowania o te środki. Ograniczenie ochronnej roli Państwa, niewątpliwie zwiększyło zakres samodzielności uczelni, jednocześnie jednak zmusiło je do większej aktywności również i aktywności rynkowej. Pojawiło się pojęcie menedżeryzmu (jako filozofii zarządzania uczelnią), a podstawowym dążeniem uczelni stało się efektywne zarządzanie zasobami, a także ich pozyskiwanie ze środków pozabudżetowych oraz umocnienie swojej pozycji na rynku edukacyjnym. Jako jedne z pierwszych instytucji doceniły uczelnie wartość skutecznej komunikacji, podstawowego warunku dobrego funkcjonowania na konkurencyjnym rynku. (fragment tekstu)
EN
The educational activity of the universities has started to change since the transformation in Poland. Marketing and other principles and methods of management used by enterprises, found their place in the activity of universities as well. Marketing communication and particularly creating of the image of the University are the source of competitive advantage. The students should identify with their University. The aim of the paper is to analyse the elements of the image of the universities which are noticed by students. The analysis is based on surveys conducted among students from state-owned and non state-owned universities in Cracow. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Altkorn J., Wizualizacja firmy, IM, Kraków 1999.
  • 2. Komunikacja marketingowa pod red. Rydla M., ODDK, Gdańsk 2001.
  • 3. Koszembar-Wiklik M., Tytani i pariasi czyli wizerunek uczelni wyższych, "Public Relations materiały z II kongresu PR", WSiZ w Rzeszowie, Rzeszów, 2003.
  • 4. Krzyżak M., Tożsamość wizualna firmy, "Aida Media" 1999, nr 3.
  • 5. Krzyżanowska M., Znaczenie marketingu w działalności edukacyjnej szkoły wyższej, "Marketing i Rynek" , 2004, nr 3.
  • 6. Tkaczyk J., Rachwalska J., Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek", 1997, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.