Czasopismo
2019
|
t. 20, z. 6, cz. 2 Zmiany w myśleniu marketingowym
|
111--123
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Loyalty Factors in Pilgrimaging on the Example of a Pilgrimage to the Saint Hill Grabarka
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja czynników decydujących o uczestnictwie i lojalności pielgrzymów w różnych odniesieniach relacyjnych, tj.: religijnych i duchowych, społecznych, osobowych. W artykule wykorzystano wyniki badań ankietowych zrealizowanych techniką PAPI1, gdzie narzędziem badawczym był kwestionariusz ankiety. Przeprowadzono je wśród uczestników pieszej pielgrzymki z Hajnówki do świętej Góry Grabarki. (fragment tekstu)
The subjects of the article are the loyalty factors of pilgrimages on the example of a pilgrimage to the Holy Mountain of Grabarka. During the research were defined groups of loyalty references such as social, religious and the others. The exploration was carried out using the PAPI survey method, using the questionnaire as a tool. The general objective of the article is to recognize the factors of participation and loyalty of pilgrims. The conducted research may contribute to a broader understanding of the behavior of people using pilgrimage tourism and translate into a better adaptation of the offer of pilgrimage services to the needs of recipients. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Strony
111--123
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Curasi C.F., Kennedy K.N. (2002), From prisoner to apostol: a typology of repeat buyers and loyal customers in service business, "Journal of Service Marketing", vol. 16, no. 4, ss. 322-342.
- Dick A.S., Basu K. (1994), Customer loyalty: toward an integrated conceptual framework, "Journal of the Academy of Marketing Science", vol. 22(2), ss. 99-113.
- Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk.
- Jackowski A. (1998), Pielgrzymki - turystyka pielgrzymkowa - turystyka religijna. Rozważania terminologiczne, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
- Kondracki J. (1994), Geografia Polski. Mezoregiony fizyczno-geograficzne, PWN, Warszawa.
- Kubacki K., Siemieniako D., Skinner H. (2009), Social aspects of alcohol consumption in Poland: an investigation into students' perceptions, "Worldwide Hospitality and Tourism Themes", vol. 1(2), ss. 133-148.
- Oliver R.L. (1999), Whence consumer loyalty?, "Journal of Marketing", iss. 63, ss. 33-44.
- Ostrowski M. (1999), Pielgrzymowanie czy turystyka religijna?, II Międzynarodowy Kongres Miast Pielgrzymkowych (Częstochowa, 23-25 września 1999 r.), UM Częstochowy.
- Orzechowska-Kowalska K. (2013), Współczesny pielgrzym na szlaku do Santiago de Compostela, "Turystyka Kulturowa", nr 4, ss. 36-55.
- Radziukiewicz A. (2001), Góra krzyży i modlitwy, Wydawnictwo Orthdruk, Białystok.
- Rudawska E. (2011), Lojalność klientów banków w obliczu nowych zasad walki o konta bankowe [w:] S. Kaczmarczyk, J. Petrykowska (red.), Stan i rozwój marketingu w przedsiębiorstwach funkcjonujących na terenie Polski, "Handel Wewnętrzny", t. 2, s. 41.
- Siemieniako D. (2013), Społeczno-kulturowe czynniki lojalności konsumentów alkoholu, "Marketing i Rynek", vol. 20, iss. 12, ss. 28-34.
- Siemieniako D., Urban W. (2006), Typy lojalnych klientów na podstawie cech więzi lojalności, "Marketing i Rynek", nr 1, ss. 7-12.
- Słownik Języka Polskiego PWN (1998), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, t. 2, s. 208.
- Stepaniuk E. (2010), Zachowania i postawy lojalnościowe na rynku usług turystyki piel-grzymkowej na przykładzie prawosławnej pielgrzymki na świętą Górę Grabarkę, Praca Magisterska Wydział Zarządzania Politechniki Białostockiej.
- Urban W., Siemieniako D. (2005), Motywy lojalności klientów, "Marketing i Rynek", nr 5, ss. 2-7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171559803