PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 82 nr 5 Wybrane aspekty strategii organizacji | 79--88
Tytuł artykułu

Sieciowe działania przedsiębiorstw lokalnych wobec agresywnych konkurentów zagranicznych na przykładzie Grupy Polskie Składy Budowlane

Autorzy
Warianty tytułu
Network Activities of Local Enterprises Towards Aggressive Foreign Competitors - the Case of Grupa Polskie Składy Budowlane
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka artykułu pokazuje, że dzięki usieciowieniu oraz konsekwentnemu działaniu polscy handlowcy są w stanie konkurować z bogatymi sieciami marketów zagranicznych. Skupia swoją uwagę na polskim rynku materiałów budowlanych na tle rynku towarów szybko zbywalnych (FMCG - Fast Moving Consumer Goods). Jako przykład podaje działalność Grupy Polskie Składy Budowlane. Ponadto zwraca uwagę na znaczenie systemu wartości oraz usług dodatkowych w budowaniu przewagi konkurencyjnej.(abstrakt oryginalny)
EN
The author demonstrates that networking and consistent action can enable Polish entrepreneurs to compete against rich networks of foreign supermarkets. The analysis concentrates on the Polish market of building materials in the context of the market of Fast Moving Consumer Goods (FMCG), which is exemplified by the case of Grupa Polskie Składy Budowlane. The author stresses the importance of the value system and additional services in the process of creating competitive advantage.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Chechelski P., 2015, Wpływ korporacji handlowych na polski rynek spożywczy, Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 343(2): 3-15.
  • Czapla A., 2018, Efekty funkcjonowania w sieci międzyorganizacyjnej na przykładzie składów budowlanych Grupy PSB S.A., Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 4: 120-129.
  • Garczarek-Bąk U., 2016, Przegląd marek własnych sieci handlowych w Polsce i na świecie, Marketing i Rynek, nr 9: 2-14.
  • Gosik B., 2016, Wpływ międzynarodowych sieci na przekształcenia handlu detalicznego w Polsce, Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, nr 30: 109-123.
  • KPMG, 2015, Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce, raport, www.assets.kpmg.com/content/dam/kpmg/pdf/2016/03/Raport-KPMG-Na-rozdrozu-Wyzwania-i-priorytety-sieci-spozywczych-w-Polsce.pdf [dostęp: 17.06.2018].
  • Kowalik P., 2018, Grupa PSB, czyli jak stawić czoła zagranicznym sieciom, Wełecz: Grupa PSB Handel SA.
  • Momot R., 2016, Rynek detaliczny handlu spożywczego w Polsce, Warszawa: Fundacja Republikańska.
  • Procontent Communication, 2016, Sieci handlowe oczami Polaków - raport Procontent, raport, www.procontent.pl/wp-content/uploads/2016/07/Sieci-handlowe-oczami-Polakow_Procontent_31-05-16.compressed.pdf [dostęp: 17.06.2018].
  • PWC, 2015, Rynek handlu detalicznego w Polsce. Potencjalne skutki wprowadzenia węgierskich rozwiązań regulacyjnych dla polskich sieci handlowych, raport, www.pwc.pl/pl/publikacje/assets/raport_rynek_handlu_detalicznego_w_polsce.pdf [dostęp: 17.06.2018].
  • Roland Berger, 2016, Polski rynek handlu spożywczego 2010-2020, raport, www.rolandberger.com/ publications/publication_pdf/polski_rynek_handlu_spo_ywczego_w_2010_2020_szczeg__ owa_analiza_segmentu_convenience_i_supermarket_w_proximity.pdf [dostęp: 16.06.2018].
  • Raporty roczne Grupy Polskie Składy Budowlane za lata 2003-2017, www.grupapsb.com.pl/grupa-psb/raporty-roczne, [dostęp: 17.06.2018].
  • Słownik Języka Polskiego [hasło: wartość], www.sjp.pwn.pl/sjp/wartosc;2534732.html [dostęp: 14.06.2018].
  • Urban S., Michałowska M., 2012, Wpływ sieci handlowych na funkcjonowanie oraz perspektywy rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie województwa lubuskiego, Ekonomia, nr 4(21): 191-209.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171560015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.