PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 6, cz. 2 Zmiany w myśleniu marketingowym | 171--184
Tytuł artykułu

Marketingowa komunikacja internetowa jednostek naukowych w kontekście współpracy z przedsiębiorstwami

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
On-line Marketing Communication of Research Units in the Context of Cooperation with Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena wykorzystania przez jednostki naukowe strony internetowej jako głównego narzędzia komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowym w kontekście relacji z otoczeniem biznesowym. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie września 2017 i marca 2018 roku z wykorzystaniem metody krytycznej analizy źródeł wtórnych w postaci stron internetowych wszystkich parametryzowanych jednostek naukowych zlokalizowanych w województwie łódzkim. (fragment tekstu)
EN
The aim of the article is to assess the use of a website by research units as the main communication tool in a virtual environment in the context of the development of relationships with enterprises. The research was conducted in September 2017 and March 2018 using the method of critical analysis of secondary sources in the form of websites of all parameterized research units located in the Lodz region. The analysis confirms the conclusions from previous international and Polish research. The situation does not change despite the passage of years and it negatively affects the cooperation of the world of science and business. The analysis of websites has proved their low use as the main communication tool in the context of relations with the business environment. Websites of research units are definitely more often used for communication in the area of education than in the business area. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Bodyk E. (2009), Przewodnik po otwartej nauce, ICMMiMK Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Cisek S. (2017), Nauka 2.0: nowe narzędzia komunikacji naukowej [online], http://eprints.rclis.org/11212/, dostęp: 17.08.2017.
  • Feldy M. (2015), Strona internetowa jako narzędzie komunikacji w instytucjach naukowych, "Marketing Instytucji naukowych i badawczych", nr 4(18), ss. 37-76.
  • Frankowski P. (2010), Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja, Helion, Gliwice.
  • Główny Urząd Statystyczny (2017), Rocznik Statystyczny Województwa Łódzkiego, Urząd Statystyczny, Łódź.
  • Gordon J., Berhow S. (2009), University websites and dialogic features for building relationships with potential students, "Public Relations Review", vol. 35, ss. 150-152.
  • https://www.gov.pl/web/nauka/, dostęp: 1.10.2017.
  • Iłowiecka-Tańska I. (2007), Promocja w nauce. Podręcznik dobrych praktyk, MNiSW, Warszawa.
  • Iłowiecka-Tańska I. (2013), Strona internetowa: którędy do badań? [w:] P. Żabicki, E. Giżycka (red.), Promosaurus. Poradnik promocji nauki, CITTRU UJ, Kraków, ss. 59-65.
  • Kang S., Norton H.E. (2006), Colleges and universities' use of the World Wide Web. A public relations tool for the digital age, "Public Relations Review", vol. 32, ss. 426-428.
  • Kleiber M. (2004), Społeczeństwo wiedzy w Polsce [w:] E. Okoń-Horodyńska (red.), Rola polskiej nauki we wzroście innowacyjności gospodarki, PTE, Warszawa, ss. 37-45.
  • Kotler P., Keller K.L. (2015), Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Marszałek A. (2010), Rola uczelni w regionie, Difin, Warszawa.
  • Mobile-friendly, https://search.google.com/test/mobile-friendly, dostęp: 20.03.2018.
  • Osica N. (2012), Wirtualne biuro prasowe jako skuteczne narzędzie komunikacji naukowej, "Prace Instytutu Lotnictwa", nr 4(225), ss. 343-349.
  • Radomski P., Moskała P., Mikosz P.M. (2009), Promocja nauki w jednostkach Badawczo-Rozwojowych na przykładzie Instytutu Zootechniki-Państwowego Instytutu Badawczego, "Pamiętnik Puławski", nr 151, ss. 597-607.
  • Rayport J.F., Jaworski B.J. (2001), E-commerce, McGraw Hill, New York.
  • Różański J. (red.) (2013), Współpraca nauki i biznesu jako czynnik wzmacniający innowacyjność regionu łódzkiego, Wyd. Biblioteka, Łódź.
  • Śliwińska K., Pacut M. (2011), Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku. Przykłady w wybranych organizacjach non profit, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • WEI (2016), Przyszłość polskiej nauki, Potencjał i bariery współpracy biznesu z nauką [online], http://wei.org.pl/files/manager/file-6fb1d9a829f1d6c9863dedf31382e308.pdf, dostęp: 09.06.2017.
  • Will E.M., Callison C. (2006), Web presence of universities: Is higher education sending the right message online, "Public Relations Review", vol. 32, ss. 180-183.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171560065

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.