PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | z. 172 | 9--21
Tytuł artykułu

Wzory zachowań turystycznych przedstawicieli Pokolenia Y

Warianty tytułu
Travel Behaviour Pattern of Generation Y
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Coraz ważniejszą grupą, mającą rosnące znaczenie dla konsumpcji turystycznej, są osoby młode. W prezentowanym artykule autorzy skoncentrowali się na charakterystyce i analizie specyfiki konsumentów pokolenia Y w wieku poniżej 30. roku życia. Zaprezentowane zostały wyniki badania ankietowego, które zostało przeprowadzone wśród studentów. Weryfikacji poddano hipotezy mówiące o dużym znaczeniu Internetu zarówno w procesie planowania wyjazdu, jak i przy dzieleniu się wrażeniami z pobytu. Drugą istotną kwestią, na którą wskazały otrzymane wyniki, jest relatywnie duże znaczenie komfortu podczas wyjazdu. Jednocześnie jednak jawi się potrzeba kontynuacji badań, zwłaszcza mających na celu porównanie wybranych zachowań z innymi grupami wiekowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
Young people are gaining in importance as consumers in tourist industry. Authors of the paper focused on characteristics and analysis of the specificity of generation Y consumers aged under 30. We discuss results of a questionnaire-based study conducted amongst students. Hypotheses that we validated concerned the importance of the Internet in trip planning as well as in sharing travel experiences. Another important aspect revealed in the findings is a relatively big importance of travel comfort. How- ever, these studies should be continued especially if we want to compare selected behaviours across different age groups. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
  • Amsterdam School of International Business - AMSIB; Amsterdam University of Applied Sciences
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Anderson K., Sharp B. [2010], Do Growing Brands Win Younger Consumers?, "International Journal of Market Research", vol. 52 (4), s. 433-441.
  • Bilgihan A., Peng Ch., Kandampully J. [2014], Generation Y's Dining Information Seeking and Sparing Behavior on Social Networking Sites. An exploratory study, "International Journal of Contemporary Hospitality Management", vol. 26 (3), s. 349-366.
  • Black A. [2010], Gen Y: Who They Are and How They Learn, "Educational Horizons", vol. 88 (2), s. 92-101.
  • Cimitillo J. A. [2005], Elusive Generation Y Demands Edgier Marketing, "Automotive News", vol. 79 (6144), s. 28.
  • Dionysopoulou P., Mylokanis J. [2013], Youth Tourists' Profile and Their Travel Choices as Influence by Social Media Networks, "European Journal of Hospitality and Tourism Rese- arch", vol. 1 (3), s. 22-35.
  • Farris R., Chong F., Danning D. [2002], Generation Y: Purchasing Power and Implications for Marketing, "Academy of Marketing Studies Journal", vol. 6 (2), s. 89-101.
  • Garikapati V. M., Pendyala R., Morris E. A., Mokhtarian P. L., McDonald N. [2016], Activity Pattern, Time Use, and Travel of Millennials: a Generation in Transition?, "Transport Reviews", vol. 36 (5), s. 558-584.
  • Gupta M., Brantley A., Jackson V. P. [2010], Product Involvement as a Predictor of Generation Y Consumer Decision Making Styles, "The Business Review", vol. 14 (2), s. 28-33.
  • Krishen A., Berezan O., Agarwal S., Kachroo P. [2016], The Generation of Virtual Needs: Recipes for Satisfaction in Social Media Networking, "Journal of Business Research", vol. 69, s. 5248-5254.
  • Kucharova-Mackayova V., Balazova V. [2011], Characteristics of Generation Y and its Future Occupation - Comparison of Opinions, "Human Resoources Management&Ergonomics", vol. 5 (1), s. 1-16.
  • Leask A., Fyall A., Byron P. [2014], Generation Y: An Agenda for Future Visitor Attraction Research, "International Journal of Tourism Research", vol. 16 (5), s. 462-471.
  • Lester D. H., Forman A. M., Loyd D. [2005], Internet Shopping Behaviour of College Students, "Services Marketing Quasterly", vol. 27 (2), s. 123-138.
  • Nusair K. K., Bilgihan A., Okumus F. [2013], The role of Online Social Network Travel Websides in Creating Social Network for Gen Y Travelers, "International journal of tourism rese- arch", vol. 15 (5), s. 458-472.
  • Pendergast D. [2010], Getting to know the Y generation, w: Beckendorff P., Moscardo G, Pen- dergast D. (red.), Tourism and Generation Y, CABI, Oxfordshire, s. 1-15.
  • Prayag G., Del Chiappa G. [2014], Hotel Disintermediation in France: Perception of Students from Generation Y, "Anatolia - An International Journal of Tourism and Hospitality Research", vol. 25 (3), s. 417-430.
  • Richards G. [2011], An Economic Contribution that Matters, w: The Power of youth Travel, AM Reports, UNWTO, vol. 2, s. 7-8.
  • Richards G. [2016], The Economic Impact of Youth Travel, w: Global Report on The Power of Youth Travel, AM Reports, UNWTO, vol. 13, s. 10-13.
  • Santos M. C., Veiga C., Aguas P. [2016], Tourism Services: Facing the Challenge of new Tourist Profiles, "Worldwide Hospitality and Tourism Themes", vol. 8 (6), s. 654-669.
  • Smith K. T. [2012], Longitudinal Study of Digital Marketing Strategies Targeting Millennials, "The Journal of Consumer Marketing", vol. 29 (2), s. 86-92.
  • Sun S., Nang Fong L. H., Law R., Luk Ch. [2016], An An Investigation of Gen-Y's Online Hotel Information Search: The Case of Hong Kong, "Asia Pacific Journal of Tourism Research", vol. 21 (4), s. 443-456.
  • Syrett M., Lammiman J. [2003], Catch Them if You Can, "Director", vol. 57 (3), s. 70-76.
  • UNWTO Tourism Highlights [2017], World Tourism Organization UNWTO.
  • Valentine D., Powers T. [2013], Generation Y Values and Lifestyle Segments, "Journal of Con- sumer Marketing", vol. 30 (7), s. 597-606.
  • Vukic M., Kuzmanovic M., Kostnic Stankovic M. [2015], Understanding the Heterogeneity of Generation Y's Preferences for Travelling: A Conjoint Analysis Approach, "International Jour- nal of Tourism Research", vol. 17 (5), s. 482-491.
  • Walsh G., Mitchell V., Henning-Thurau T. [2001], German Consumer Decision - Making Styles, "The Journal of Consumer Affairs", vol. 35 (1), s. 73-95.
  • Xiang Z., Magnini V. P., Fesenmaier D. R. [2015], Information Technology and Consumer Behaviour in Travel and Tourism: Insights from Travel Planning Using the Internet, "Journal of Retail- ing and Consumer Services", vol. 22 (1), 244-249.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171562163

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.