PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1116 Przedsiębiorczość i innowacyjność : wyzwania współczesności | 27--35
Tytuł artykułu

Efektywność działań innowacyjnych przedsiębiorstwa w relacjach z klientami na przykładzie handlu elektronicznego w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Efficiency of Innovative Operation in Enterprise - Client Relationship on the Example of Electronic Commerce in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesnym przedsiębiorstwom coraz trudniej sprostać rosnącym wymaganiom rynku. Globalizacja, liberalizacja rynku, efekty konsumenckiej edukacji i rosnącej roli konsumentów na tynku sprawiają, że przedsiębiorstwa muszą ciągle poszukiwać innowacyjnych rozwiązań, żeby móc utrzymać się w biznesie i podążać z duchem czasów. W ostatnich latach, ze względu na rozwój orientacji prokonsumenckiej, przedsiębiorstwa starają się wdrażać zwłaszcza takie rozwiązania, które mają służyć szybszej obsłudze klienta, zwiększeniu jej jakości, umożliwieniu indywidualizacji zamówień (także dla podniesienia satysfakcji klientów) oraz kształtowaniu i utrzymywaniu lojalności klientów. Coraz popularniejszym narzędziem, dzięki któremu są wdrażane rozwiązania związane z relacją przedsiębiorstwo-klient, jest internet. Za pośrednictwem tego medium przedsiębiorstwa m.in.: tworzą bazy danych o swoich klientach, zbierają dane o tynku, prowadzą programy wspierające lojalność oraz sprzedają swoje towary i usługi. Problematyka handlu elektronicznego w ostatnich latach spotyka się z coraz większym zainteresowaniem, gdyż zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci dostrzegają potencjał tej dziedziny biznesu. (fragment tekstu)
EN
Electronic commerce is fastly developing domain of business in Poland. This modem form of relationship between enterprise and clients becomes more and more popular. Infrastructural conditions and those which flows from the business environment do not make easier selling and doing business on-line. However, it is worth to take new challenges to cope with requirements of market and present times. In article, author presents most important barriers in functioning of electronic commerce in Poland and benefits from this domain of business. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Best K., Electronic Commerce. Koncepcje, realizacje i wykorzystanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2001.
  • Brzózka M., E-handel jako sposób zwiększania konkurencyjności i wartości przedsiębiorstw, artykuł z Konferencji Naukowej Uniwersytetu Gdańskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie nt.: Strategia Lizbońska a zarządzanie wartością, Wydawnictwo CeDeWu, (w druku).
  • Brzózka M., E-klient, czyli konsument w gospodarce opartej na wiedzy, artykuł z konferencji Akademii Morskiej w Gdyni nt.: Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy. Wiedza jako czynnik zdobywania przewagi konkurencyjnej, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, (w druku).
  • E-commerce - http://www.tezmedium.pl/12045.xml.
  • Haliżak E., Strategia Lizbońska - globalna strategia poprawy konkurencyjności gospodarczej Unii Europejskiej, [w:] E. Haliżak, R. Kuźniar, J. Symonides (red.), Globalizacja a stosunki międzynarodowe, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa 2004.
  • Kraska M. (red.), Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2004, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań 2004.
  • Pomykalski A., Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2001.
  • Szyszka G., Śliwczyński B. (red.), Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2002, Biblioteka Logistyka, Poznań 2003.
  • Szyszka G., Śliwczyński B. (red.), Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2003, Biblioteka Logistyka, Poznań 2004.
  • Wielki skok handlu elektronicznego - http://www.biznesnet.pl/pp/13188/Wielki-skok-elektronicznego-handlu.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171562171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.