PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1116 Przedsiębiorczość i innowacyjność : wyzwania współczesności | 418--425
Tytuł artykułu

Wykorzystanie internetu w podnoszeniu konkurencyjności MŚP na przykładzie wybranych firm województwa podkarpackiego

Warianty tytułu
Role of Internet in the Increase of Small and Medium Enterprises Competitiveness on the Example of the Selected Firms from Podkarpackie Providence
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Blisko połowa małych i średnich przedsiębiorstw na Podkarpaciu posiada już strony www; uważają też iż internet pomaga w zdobywaniu klientów. Co dziesiąta firma, która jeszcze nie wykorzystuje tego kanału promocji i dystrybucji, planuje to w przyszłości. Niektóre firmy sektora MSP (30,6%) są sceptycznie nastawione do internetu, uważając iż nie jest on jeszcze wystarczająco upowszechniony w społeczeństwie. Pokazuje to także obserwacja stron internetowych przedsiębiorstw. Większość z nich, decydując się na założenie własnej strony, ogranicza się jedynie do wykorzystania jej informacyjnej roli, a motywem ich działania nie są plany rozwoju firmy, ale często próba naśladowania firm konkurencyjnych. Przykład witryny Akademii Marketingu może być dla wielu małych firm, dążących do ciągłego redukowania kosztów, trudny do zrealizowania, ale pozostałe przedstawione przykłady małych i średnich przedsiębiorstw działających w województwie podkarpackim pokazują, że osiąganie kolejnych, bardziej zaawansowanych faz wykorzystania internetu nie jest wcale niemożliwe. W sieci handlowcy mają do dyspozycji mnóstwo ciekawych narzędzi do tworzenia efektywnego przekazu marketingowego - dzięki nim mogą skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. (fragment tekstu)
EN
Small and medium size enterprises put a big effort to use information in the process of their development. There are many possibilities of getting information, but Internet has become one of the most important source, also for Polish enterprises. The paper is about small and medium enterprises that run their businesses in the region of Podkarpacie. Its goal is to show how big meaning and influence has Internet on SME and how many ways are available for entrepreneurs to use it. There are also some examples of using Internet by SME in Podkarpacie. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska
  • Politechnika Rzeszowska
Bibliografia
  • Adamkiewicz-Drwiłło H., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw, PWN, Warszawa 2002.
  • Bajdak A. (red.), Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003.
  • Baruk I.A., Współczesny handel internetowy - tendencje rozwoju, "Przegląd Organizacji" 2003, nr 7-8.
  • Brady R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa 2002.
  • Drygas P., Polski detaliczny handel internetowy, "Marketing i Rynek" 2005, nr 2.
  • Kurowski G., e-Sukces w zasięgu ręki, "Marketing w Praktyce" 2005, nr 9.
  • Maciorowski A., Stan e-marketingu, "Marketing w Praktyce" 2005, nr 9.
  • Rutkowski K. (red.), Logistyka on-line: zarządzanie łańcuchem dostaw w dobie gospodarki elektronicznej, PWE, Warszawa 2002.
  • http://wms.mat.agh.edu.pl/~fortuna/prace/gr2/IwB_projektAVoznicka/.
  • http://www.sebnet.fkn.pl/news/id_10303/.
  • http://www.e-biznes.info.pl/mdex.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=39.
  • www.adpolska.pl.
  • www.akademia.questus.pl.
  • www.habys.pl.
  • www.talens.pl.
  • www.techmix.com.pl.
  • www.sniezka.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171562381

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.