PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 1116 Przedsiębiorczość i innowacyjność : wyzwania współczesności | 563--569
Tytuł artykułu

Marketing partnerski jako element innowacyjnego zarządzania regionem

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Based on Partnership as an Element of Innovational Regional Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W podsumowaniu można założyć, że w polskich regionach istnieje potencjał innowacyjny, a na niezadowalające tempo jego rozwoju wpływa wiele zjawisk, których nie można lokalizować wyłącznie w obszarach działalności władz regionalnych i lokalnych. Na stosunkowo niski poziom zarządzania, szczególnie w jednostkach najniższych szczebli, ma bowiem wpływ sytuacja gospodarcza kraju, jego polityka regionalna, stan finansów publicznych czy wreszcie trwająca przez dziesięciolecia gospodarka sterowana centralnie tłumiąca skutecznie jakiekolwiek przejawy własnej inicjatywy urzędów. Radykalna zmiana w filozofii zarządzania w kierunku praktycznego wykorzystywania rozwiązań naukowych wymaga w warunkach polskich regionów czasu, środków finansowych, a także mądrej polityki regionalnej państwa i solidarnej polityki UE. Polskie regiony wcześniej czy później będą zmuszone do zreformowania wielu procesów, w tym procesu zarządzania, gdyż w warunkach globalizacji i coraz bezwzględniejszej konkurencji na rynkach europejskich i światowych wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań jest najbardziej skuteczną metodą do zwiększania możliwości konkurencyjnych regionu. (fragment tekstu)
EN
This document includes information about the essence role and elements of partnership marketing as well as barriers in marketing searches' results which concern identification of new management's elements in local administration units in region of Lodz. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003.
  • Gordon I.H., Relacje z klientem - marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  • Jewtuchowicz A., Wiedza, innowacja, przedsiębiorczość a rozwój regionu, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  • Klamut M. (red.), Polityka budowy regionu konkurencyjnego, AE, Wroclaw 2000.
  • Ławicki J.S., Marketing sukcesu - partnering, Difin, Warszawa 2005.
  • Misiąg W. (red.), Wzorowy urząd, czyli jak usprawnić administrację samorządową jak mierzyć jej zadania i wyniki, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa 2005.
  • Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
  • Peyroux C., Zarządzanie wiedzą a procesy innowacyjną, [w:] A. Jewtuchowicz, Wiedza, innowacja, przedsiębiorczość a rozwój regionu, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2004.
  • Raport z badań: Potencjał innowacyjny i otwartość na innowacje władz regionalnych i lokalnych, Łódź 2004, www.rislodzkie.lodz.pl/zadania/raporty/Innowacyjnosc.pdf.
  • Szulce H. (red.), Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, AE, Poznań 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171562461

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.