PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | t. 20, z. 3, cz. 1 Współczesne problemy społeczne i ekonomiczne - próba oceny i pomiaru | 7--19
Tytuł artykułu

Designing a Career Path of an Artist and a Designer - a Case Study

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of this article is to examine whether the subject such as 'Career Path Design' is needed by art school students. Research material was obtained using observational studies, interviews, and document analysis via qualitative methodologies. Subjects were recruited from art schools including the Academy of Fine Arts, as well as other music, film and theatre academies. From the interviews, most students (%) did not have a clear idea of their career path both during and after graduation. For many students, entering the academies was their 'dream goal' with little thought of career options later in life. The collected data shows that up to 97% of respondents rated their personal experience and the independent value of their field of study positively. (original abstract)
Twórcy
  • Strzemiński Academy of Art in Łódź, Poland
Bibliografia
  • Armstrong M. (2010), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Krakow.
  • Artysta po studiach (2015), [online], http://www.artystapostudiach.pl/wynikibadan.html, access: 19.07.2018.
  • Artysta po studiach (2016), [online], http://www.artystapostudiach.pl/wynikibadan.html, access: 19.07.2018.
  • Artysta po studiach (2017), [online], http://www.artystapostudiach.pl/wynikibadan.html, access: 19.07.2018.
  • Barley S.R. (1989), Careers, identities and institutions: the legacy of the Chicago School of Sociology [in:] M.B. Arthur, D.T. Hall, B.S. Lawrence (eds.), Handbook of Career Theory, Cambridge.
  • Herr E.L., Kramer S.H. (2001), Planowanie kariery zawodowej, "Zeszyty Informacyjno-Metodyczne Doradcy Zawodowego", Iss. 15, Warszawa.
  • Hornowska E., Paluchowski W. (1993), Technika badania ważności pracy. Model teoretyczny i wstępne wyniki [in:] J. Brzeziński (ed.), Psychologiczne i psychometryczne problemy diagnostyki psychologicznej, Poznań.
  • Krajewski M. (2010), O metodologii nauk i zasadach pisarstwa naukowego. Uwagi podstawowe, Uniwersytet Śląski, Gliwice.
  • Krasiejko I. (2010), Metodyka działania asystenta rodziny. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w pracy socjalnej, Śląsk, Katowice.
  • Krawczyk-Blicharska M., Nowak P. (2010), Poradnictwo społeczno-zawodowe formą przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu [in:] M. Piorunek (ed.), Pomoc - wsparcie społeczne - poradnictwo. Od teorii do praktyki, Adam Marszałek, Toruń.
  • Minta J. (2014), Oblicza wspołczesnych karier w perspektywie poradoznawczej, "Dyskursy Młodych Andragogow", No. 15, Zielona Gora, pp. 113-127.
  • Niewiarowski W. (2017), Artysta u progu kariery zawodowej, Galaktyka, Łodź.
  • Otola I., Raczek A. (2016), "Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie", No. 23, Vol. 1, pp. 137-147, DOI: 10.17512/znpcz.2016.3.1.14.
  • Parzęcki R. (1999), Podstawy wiedzy o edukacji i poradnictwie zawodowym, WSHE, Włocławek.
  • Paszkowska-Rogacz A. (2003), Psychologiczne podstawy wyboru zawodu, Przegląd koncepcji teoretycznych, KOWEZiU, Warszawa.
  • Penc J. (2005) Sztuka skutecznego zarządzania, OE, Krakow.
  • Pocztowski A. (ed.) (2008), Zarządzanie talentami w organizacji, Wolters Kluwer, Krakow.
  • Rutkowska M. (2017), Instrumenty zarządzania własną karierą zawodową, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  • Suchar M. (2010), Modele Karier. Przewidywanie kolejnego kroku, C.H Beck, Munich.
  • Super D.E. (1976), The sequence of major positions occupied by a person throughout his preoccupational, occupational and postoccupational life, includes work related roles such as those of student, employee and pensioner, together with complementary vocational, familial and civil roles, D. E., Career Education and the Meanings of Work, Washington D.C.
  • Szałkowski A., Miś A., Piechnik-Kurdziel A. (1996), Wprowadzenie do zarządzania personelem, AE Krakow, pp. 95-110.
  • Szumigraj M. (2003), Kariera [in:] T. Pilch (ed.) Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, Vol. 2, G-Ł, Warszawa.
  • Szumigraj M. (2011), Poradnictwo kariery. Systemy i sieci, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.
  • Wojtasik B. (1994), Doradca zawodu. Studium teoretyczne z zakresu poradoznawstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
  • Wojtasik B. (2003), Refleksyjne konstruowanie kariery życiowej w ponowoczesnej codzienności, "Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja", Special Issue, pp. 343-351.
  • Wolski K., Szymańska M. (2013), Ścieżki karier jako element zarządzania zasobami ludzkimi w firmie, "Rynek Pracy" [online], https://rynekpracy.pl/artykuly/sciezki-karier-jako-elementzarzadzania- zasobami-ludzkimi-w-firmie, access: 14.07.2018.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563067

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.