PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 1 | 33--42
Tytuł artykułu

Innowacyjność i jej znaczenie dla korporacji

Warianty tytułu
Innovation and Its Importance for Corporations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie współczesną korporacją wymaga uwzględnienia innowacyjności w działaniu przedsiębiorstwa oraz w jego otoczeniu. Innowacyjność uznawana jest obecnie za podstawowy czynnik prowadzący do rozwoju przedsiębiorstw, ponieważ jest źródłem sukcesu wielu firm działających na rynku. Innowacje są obecnie postrzegane przez korporacje jako niezbędny element ich rozwoju i stają się ważnym celem ich strategii. Niniejsze opracowanie jest przeglądem literatury; jego celem jest przekazanie czytelnikowi wiedzy umożliwiającej lepsze zrozumienie znaczenia innowacji na każdym etapie cyklu życia współczesnych korporacji, a także odpowiedzenie na pytanie, od czego zależy skuteczne wdrażanie innowacji. W artykule wyjaśniono pojęcie innowacji oraz innowacyjności. (abstrakt oryginalny)
EN
The management of a contemporary corporation requires taking into account the innovativeness in the operation of the enterprise and in his surroundings. Innovation is now recognized as a basic factor leading to the development of enterprises, because it is the source of success of many companies operating on the market. Innovations are now perceived by corporations as an indispensable element of their development and become an important goal of their strategy. This study is a review of the literature, the purpose of which is to provide the reader with knowledge that allows a better understanding of the importance of innovation at every stage of the life cycle of modern corporations as well as answering the question of what the effective implementation of innovation depends on. The article explains the concept of innovation and innovation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--42
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Adams R., Bessant J., Phelps R., Innovation Management Measurement: A Review, "International Journal of Management Reviews" 2006, Vol. 8, No. 1.
  • Albach H., Culture and Technical Innovation, The Academy of Sciences and Technology in Berlin, 1993.
  • Bal-Woźniak T., Innowacyjność w ujęciu podmiotowym. Uwarunkowania instytucjonalne, PWE, Warszawa 2012.
  • Białoń L., Zarządzanie działalnością innowacyjną, Wydawnictwo PLACET, Warszawa 2010.
  • Drucker P.F., Innowacja i przedsiębiorczość: praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  • Dybka S., Innowacyjność jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] S. Makarski (red.), Transfer wiedzy i działań innowacyjnych w obszarze agrobiznesu - uwarunkowania, mechanizmy, efekty, PTOIEE "Zalesie" Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2007.
  • Freeman Ch., Soete L., The Economics of Industrial Innovation, Routledge, London 1997.
  • Hee-Jae Cho, V. Pucik, Relationship between Innovativeness, Quality, Growth, Profitability and Market Value, "Strategic Management Journal" 2005, Vol. 26.
  • Hilami M.F., Ramayah T., Mustapha Y., Pawanchik S., Product and Process Innovativeness: Evidence from Malaysian SMEs, "European Journal of Social Science" 2010, Vol. 16, No. 4.
  • Jashapara A., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa 2006.
  • Kim Y., Lui S., The impacts of external network and business group of innovation: Do the types of innovation matter?, "Journal of Business Research" 2015, Vol. 68, No. 9.
  • Kosała M., Innowacje w dużych przedsiębiorstwach i korporacjach, [w:] I. Czaja, E. Kozień (red.), Przedsiębiorczość korporacyjna, Difin, Warszawa 2016.
  • Nowicki R., Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2010.
  • Pichlak M., Uwarunkowania innowacyjności organizacji. Studium teoretyczne i wyniki badań, Difin, Warszawa 2002.
  • Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. OECD/ Wspólnoty Europejskie 2005. PARP, Warszawa 2008.
  • Salavou H., The concept of Innovativeness: Should we Reed to Fokus? "European Journal of Innovation Management" 2004, Vol. 7, No. 1.
  • Schumpeter J., Teoria wzrostu gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1960.
  • Skawińska E., Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, PWN, Warszawa - Poznań 2002.
  • Tylżanowski R., System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce, [w:] J. Wiśniewska, K. Janasz (red.), Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2013.
  • Wang C.L., Ahmed P.K., The Development and Validation of the Organisationa Innovativeness Construct Using Confirmatory Factor Analysis, "European Journal of Innovation Managemant" 2004, Vol. 7, No. 421.
  • Wiśniewska J., Innowacyjność i jakość - wyzwania współczesnych organizacji, [w:] J. Wiśniewska, K. Janasz (red.), Innowacje i jakość w zarządzaniu organizacjami, CeDeWu Sp. z o.o., Warszawa 2013
  • Zastempowski M., Potencjał innowacyjny małych i średnich przedsiębiorstw na tle liderów polskiej gospodarki w świetle badań empirycznych, "Współczesne Zarządzanie" 2013, nr 2.
  • Zastempowski M., Uwarunkowania budowy potencjału innowacyjnego polskich małych i średnich przedsiębiorstw, UMK, Toruń 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.