PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 1 | 239--254
Tytuł artykułu

Brak komunikacji niewerbalnej a skutki kierowania pokoleniem Y

Warianty tytułu
Lack of Nonverbal Communication and Results of the Y Generation's Managing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Polski Y to aktywny internauta i wymagający pracownik, o którym większość pracodawców nie ma zbyt pochlebnego zdania. Zrozumienie pokolenia Y i świadome nim kierowanie w organizacji stanie się biznesem atrakcyjnym dla obu stron. Tak zbudowane dla niego miejsce pracy przełoży się na rozwój i samomotywację oraz wykreowanie wzorowych pracowników. Statystyczny Y zna swoją wartość, ma dobrze opracowaną sztukę autoprezentacji i wysokie wymagania w kwestii wynagrodzenia i rozwoju. Niektórzy pracodawcy uważają takie podejście za nieadekwatne do rzeczywistości. W opracowaniu wskazane zostaną mocne i słabe strony potencjału Y-a jako pracownika oraz zaprezentowane zostaną wskazówki dla menedżerów, jak świadomie kierować Y-em jako pracownikiem. (abstrakt oryginalny)
EN
The Polish Y is an active Internet user and demanding employee, that is not perceived in a positive light by the majority of the employers. Understanding the generation Y and conscious managing it within the organization should become a business attractive for both sides. Correctly build job place for such people can be related to development and self motivation as well as to creation of perfect employees. The statistical Y knows his own value, his auto presentation is already perfected and he knows what exactly he wants in terms of wages and development. For some employers this may sound as stripped from the reality. The article is devoted to presenting strengths and weaknesses of Y's potential as an employee and to offering some indications for the managers in terms of directing the Y as an employees. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
239--254
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • Hysa B., Zarządzanie różnorodnością pokoleniową, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria: Organizacja i Zarządzanie" 2016, z. 97.
  • Kachniewska A., Para A., Pokolenie Y na turystycznym rynku pracy, "Rozprawy Naukowe we Wrocławiu" 2014, nr 45.
  • Laśkiewicz, Jak się uczą Y-reki?, https://ipro-elearning.com/html/partners/vuca/jak_sie_ucza_y_reki.html, 2016 [dostęp: 29.10.2018].
  • Lechowicz N., Pikuła D., Determinanty kształtujące nowe pokolenia oraz ich implikacje dla współczesnego świata, "Rynek - Społeczeństwo - Kultura" 2013, nr 3.
  • Mazur-Wierzbicka E., Kompetencje pokolenia Y - wybrane aspekty, "Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego" 2015, nr 39.
  • Mazur-Wierzbicka E., Pokolenie Y - liderzy jutra. Analiza komparatywna Polska versus inne kraje Europy Środkowej, "Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński. Studia i Prace WNEiZ US" 2016, nr 43/1.
  • Stosik A. Leśniewska A., Innowacyjne rozwiązania w zarządzaniu zasobami ludzkimi - perspektywa adaptacji i różnic pokoleniowych, "Studia i Prace Wydziału nauk Ekonomicznych i Zarządzaniu" 2015, nr 39.
  • Wawer M., Edukacja pracowników pokolenia Y - nowe potrzeby i rozwiązania, "Edukacja - Technika - Informatyka" 2013, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563169

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.