PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1995 | nr 696 Dydaktyka matematyki | 55--65
Tytuł artykułu

Grafy jako przestrzenie metryczne

Autorzy
Warianty tytułu
Graphs as Metric Spaces
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule przedstawiamy graf symetryczny, spójny, bez pętli jako przykład przestrzeni metrycznej. Podajemy własności niektórych pojęć, takich jak odchylenie wierzchołka, promień i średnica grafu. Szczególną uwagę zwracamy na metryczne własności drzew i ich zastosowania. Opierając się na przykładzie grafów skierowanych, poczynimy kilka uwag dotyczących odległości nie spełniającej warunków metryki. Niektóre z własności prezentowanej przestrzeni metrycznej przedstawiamy w formie ćwiczeń. (fragment tekstu)
EN
The article deals with a symmetric, connected graph without loops as an example of metric space. Certain characteristic of such spaces which are interesting from the point of view of didactics and application are also discussed in the article. Special attention is paid to applications in economics. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
55--65
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berge C.: La théorie des graphes et ses applications. Paris: Dunod 1958.
  • Deo N.: Teoria grafów i jej zastosowania w technice i informatyce. Warszawa: PWN 1980.
  • Kaufmann A.: Méthodes et modèles de la Recherche opérationnelle, II. Paris: Dunod 1964.
  • Koenig D.: Theorie der endlichen und unendlichen Graphen. Leipzig 1936.
  • Łyko J., Magiera J.: Grafowa interpretacja relacji. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 390 (1987).
  • Magiera I., Smoluk A.: Matematyka dyskretna. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 615 (1992).
  • Szamkołowicz L.: Teoria grafów skończonych. Wrocław: Ossolineum 1971.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563261

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.