PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 21 | z. 2 | 125--132
Tytuł artykułu

Prospects for Development of Mobile Banking in Rural Areas

Warianty tytułu
Perspektywy rozwoju bankowości mobilnej na obszarach wiejskich
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The conducted research concerned prospects for the development of mobile banking in Poland. The article is a fragment of this research and concerns prospects for the development of this banking in rural areas. The aim of the research was to determine the expectations of mobile banking customers living in rural areas and the likely directions of changes in non-cash payments. The research period for rural areas concerned the years 2016-2018. The research covered the Polish banking sector. In addition, from January to March 2019, a questionnaire was carried out among 250 clients of banks living in rural areas. The research established that customers most often use mobile banking to check account balances and make payments at online stores. Customers in mobile banking appreciate comfort, time saving, being cash free and the freedom to make payments. The expectations of mobile banking users relate to: continuous increase of Internet coverage, improvement of security for telephone theft, increasing the possibility of using the BLIK service, adapting mobile applications to older generation smartphones and further price reductions of remote banking services. Therefore, it is almost certain that technical, organizational and financial changes in mobile banking in rural areas will head in this direction.(original abstract)
Przeprowadzone badania dotyczyły perspektyw rozwoju bankowości mobilnej w Polsce i przedstawiono fragment tych badań, dotyczący perspektyw rozwoju tej bankowości na obszarach wiejskich. Celem badań było ustalenie oczekiwań klientów bankowości mobilnej zamieszkujących obszary wiejskie oraz prawdopodobnych kierunków zmian płatności bezgotówkowych. Okres badawczy dotyczący obszarów wiejskich obejmował lata 2016-2018. Badaniami objęto polski sektor bankowy. Uzupełniająco, od stycznia do marca 2019 roku przeprowadzono kwestionariusz wśród 250 klientów banków zamieszkujących obszary wiejskie. W toku badań ustalono, że klienci najczęściej wykorzystują bankowość mobilną do sprawdzania salda na rachunku oraz dokonywania płatności w sklepach internetowych. Klienci w bankowości mobilnej najbardziej cenią sobie wygodę, oszczędność czasu, brak konieczności posiadania gotówki oraz swobodę dokonywania płatności. Oczekiwania użytkowników bankowości mobilnej dotyczą: stałego zwiększania zasięgu internetu, poprawy zabezpieczeń na okoliczność kradzieży telefonu, zwiększania możliwości korzystania z usługi BLIK, dostosowania aplikacji mobilnych do smartfonów starszej generacji oraz obniżek cen zdalnych usług bankowych. W związku z tym jest prawdopodobne, że w tym kierunku będą zmierzać zmiany techniczne, organizacyjne i finansowe bankowości mobilnej na obszarach wiejskich.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
21
Numer
Strony
125--132
Opis fizyczny
Twórcy
  • Warsaw University of Life Sciences - SGGW, Poland
Bibliografia
  • 1. Binkowski Peter, Helmut Beeck. 1998. Innowacje bankowe: instrumenty terminowego rynku finansowego (Banking innovations: forward financial market instruments). Warszawa: POLTEXT.
  • 2. Jadczak Arkadiusz. 2011. Bankowość mobilna - najnowsze rozwiązania i przykłady techniczne. [W] Konferencja pt. "Rewolucja w finansach" (Mobile banking - the latest solutions and technical examples. [In] Conference on "Revolution in finance"). Warszawa, 8 June, 2011.
  • 3. Karnouskos Stamatis, András Vilmos. 2004. The European perspective on mobile payments. [In] IEEE Symposium in Trends in Communications. SympoTIC'04, 24-26 October 2004, Bratislava, Slovakia.
  • 4. King Brett. 2013. Bank 3.0. Nowy wymiar bankowości (Bank 3.0. A new dimension of banking). Warszawa: Studio Emka.
  • 5. Krzyżkiewicz Zbigniew. 1996. Innowacje bankowe (Bank innovations). Warszawa: Wyższa Szkoła Ubezpieczeń i Bankowości.
  • 6. Pluskota Przemysław. 2003. Współczesne kanały dystrybucji produktów bankowych (Contemporary distribution channels for banking products). Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • 7. Polasik Michał. 2007. Bankowość elektroniczna. Istota - stan - perspektyw (Electronic banking. Essence - state - perspectives). Warszawa: CeDeWu.
  • 8. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (The Act of 18 July 2002 on the provision of electronic services). Journal of Law 2002.144.1204.
  • 9. Ustawa z dnia 12 września 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych (The Act of 12 September 2002 on electronic payment instruments). Journal of Law 2002.169.1385.
  • 10. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (The Act of 29 August 1997 Banking Law). Journal of Law 1997.140.939.
  • 11. Ziemba Marika. 2012. Innowacje w polskim sektorze bankowym - rozwój bankowości elektronicznej (Innovation in the Polish banking sector- the development of electronic banking). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica 266: 153-173
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171563607

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.