PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | 12 | nr 37 | 99--109
Tytuł artykułu

Business location decision: the behavioural aspect in empirical research

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The behavioural location theory helps to understand business location decisions which are not explained in the perfect rationality paradigm. In this article, we survey empirical research on business location decisions which include the behavioural aspect. We conclude that entrepreneurs appear to be biased towards choosing locations in their place of residence and are reluctant to make complicated location analysis. We also indicate the research gap - a lack of research on the impact of heuristics on location decisions.(original abstract)
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
99--109
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, doktorant
  • Warsaw School of Economics, Poland
Bibliografia
  • Berg, N. (2014). Success from satisficing and imitation: Entrepreneurs' location choice and implications of heuristics for local economic development. "Journal of Business Research" , Vol. 67, pp. 1700-1709.
  • Buckley, P. J., Devinney, T., Louviere, J. (2007). Do managers behave the way theory suggests? A choice-theoretic examination of foreign direct investment location decision-making. "Journal of International Business Studies" , Vol. 38, Iss. 7, pp. 1069-1094.
  • Dahl, M. S., Sorenson, O. (2012). Home Sweet Home: Entrepreneurs' Location Choices and the Performance of Their Ventures. "Management Science" , Vol. 58, Iss. 6, pp. 1059-1071.
  • Gigerenzer, G. (1997). Bounded rationality: Models of fast and frugal inference. "Swiss Journal of Economics and Statistics" , No. 2, pp. 1-14.
  • Gigerenzer, G. (2008). Why heuristics work? "Perspectives on Psychological Science" , No. 1, pp. 20-29.
  • Godlewska-Majkowska, H. (2016). Powiązania strukturalne a podejmowanie decyzji lokalizacyjnych w małych przedsiębiorstwach. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego , Vol. 30, Iss. 1.
  • Godlewska-Majkowska, H. (2013). Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej; Difin: Warszawa.
  • Godłów-Łegiędź, J. (2013). Ekonomia behawioralna. Od koncepcji racjonalności do wizji ustroju ekonomicznego. "Ekonomia" , Vol. 4 (25), pp. 24-41.
  • Grabow, B., Henckel, D., Hollbach-Grömig, B. (1995). Weiche Standortfaktoren. Kohlhammer, after: Godlewska-Majkowska, H. (2015). Produkcja przemysłowa. [In:] Geografia ekonomiczna. K. Kuciński (Ed.). Warszawa: Wolter Kluwers, p. 267.
  • Kahneman, D., Tversky, A. (1974). Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases. "Science" , New Series, Vol. 185, No. 4157, pp. 1124-1131.
  • Klepczarek, E. (2012). Dualistyczny model poznawczy heurystyki Daniela Kahnemana i Amosa Tversky'ego. "Gospodarka w Praktyce i Teorii" , No, 2 (31), pp. 57-75.
  • Kuczyńska, E., Ziółkowski, J. (2012). Wyznaczanie lokalizacji obiektu logistycznego z zastosowaniem metody wyważonego środka ciężkości - studium przypadku. "Biuletyn WAT" , Vol. 61, Iss. 3.
  • Resmer, A. (2015). Determinanty lokalizacji centrów usług outsourcingowych w Polsce , Ph. D. Thesis, Politechnika Gdańska.
  • Simon, H. (1995). Behavioral Model of Rational Choice. "The Quarterly Journal of Economics" , Vol. 69, Iss. 1, pp. 99-118.
  • Martyniuk, O. (2016). Ryzyko lokalizacji w kontekście decyzji lokalizacyjnych małych i mikroprzedsiębiorstw. "Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia" , Vol. 79, Iss. 1, pp. 419-429.
  • Martyniuk, O., Gierusz, A. (2016). Location behavior of family firms - evidence of Poland. "Przedsiębiorczość i Zarządzanie" , Vol. 17, Iss. 6, pp. 283-295.
  • Pred, A. (1967). Behavior and Location: Foundations for a Geographic and Dynamic Location Theory . The Royal University of Lund, Department of Geography Studies in Geography Ser. B (Human Geography), Part I.
  • Resmer, A. (2015). Determinanty lokalizacji centrów usług outsourcingowych w Polsce , Ph. D. Thesis, Politechnika Gdańska.
  • Stam, E. (2007). Why Butterflies Don't Leave: Locational Behavior of Entrepreneurial Firms. "Economic Geography" , Vol. 83, Iss. 1, pp. 27-50.
  • Wieloński, A. (2007). Teoretyczne podstawy lokalizacji działalności gospodarczej . Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
  • Wierzbicka, W. (2015). Czynniki lokalizacji przedsiębiorstw w warunkach zmienności otoczenia. "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach" , Vol. 6, Iss. 106.
  • Zieliński, K. (2012). Podejmowania decyzji w świetle behawioralnej ekonomii finansowej. "Ekonomia. Rynek, Gospodarka, Społeczeństwo" , Vol. 31, pp. 124-139.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171564863

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.