PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 25, 1/2018 | 289--295
Tytuł artykułu

Characteristics of Services and Their Consequences for the Strategy of Social Responsibility

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
There are different approaches to social responsibility in practice of Polish companies. Apart from companies that have professionally developed social responsibility strategies linked to corporate DNA, there are also those that understand social responsibility mistakenly, identifying it with philanthropy, for example. Adapting the corporate social responsibility strategy to the specific nature of an enterprises operations allows them to act responsibly and at the same time in the interests of their business. Therefore, the question arises about the nature of these activities and the so-called good practices in service companies. May the nature and characteristics of services (intangibility, diversity, inseparability, i) affect the development of social responsibility strategy and selection of good practices? The aim of this article is to point to the consequences for the CSR strategy, resulting from the nature of the services. To realize this aim, author conducted literature study. Method of synthesis was used to inference.(author's abstract)
Rocznik
Strony
289--295
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Adamczyk, J. (2009). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Warszawa: PWE.
  • Dembińska-Cyran, I., Hołub-Iwan, J., Perenc J (2004). Zarządzanie relacjami z klientem. Warszawa: Diffin.
  • Doroszewski, W. (ed.) (1996). Dictionary of Polish Language. Volume IX. Warszawa: PWN.
  • Gilmore, A. (2006). Usługi. Marketing i zarządzanie. Warszawa: PWE.
  • Kotler, Ph. (1996). Marketing. Analyzing, Planning, Implementing and Controlling. Warszawa: Gebethner & Ska
  • Kotler, Ph., Keller, K.L. (2012). Marketing. Poznań: REBIS.
  • Levitt, T. (1972). Production-line Approach to Service. Retrieved from: https://hbr.org/1972/09/production-line-approach-to-service.
  • Lewicka-Strzałecka, A. (2006). Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym. Warszawa: IFiS PAN.
  • Lovelock, Ch., Wirtz, J. (2011). Marketing Services. People, Technology, Strategy. New Jersey: Prentice Hall
  • Mudie, P., Cotton, A. (1998). Usługi. Zarządzanie i Marketing. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Payne, A. (1996). Marketing usług. Warszawa: PWE.
  • Pluta-Olearnik, M. (1993). Marketing usług. Warszawa: PWE
  • Porter, M.E., Kramer, M.R. (2007). Strategia a społeczeństwo: społeczna odpowiedzialność biznesu - pożyteczna moda czy nowy element strategii konkurencyjnej? In: Sekrety skutecznych strategii. Harvard Business Review Polska.
  • Rizan, M., Warokka, A., Devi Lettyati, D. (2014). Relationship Marketing and Customer Loyalty : Do Customer Satisfaction and Customer Trust Really Serve as Intervening Variables? Journal of Marketing Research and Case Studies, 2014.
  • Smith, N.C., Lenssen, G. (eds.) (2009). Mainstreaming Corporate Responsibility : Cases and Text for Integrating Corporate Responsibility across the Business School Curriculum. New Jersey: Wiley.
  • Spodarczyk, E. (2011). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec konsumentów. Studia przypadków. Zarządzanie i Edukacja, 76/77.
  • Spodarczyk, E. (2016). The Concept of Corporate Social Responsibility in the Micro and Small Enterprise Sector. Proceedings of the 12th European Conference on Management Leadership and Governance. Bukareszt: ECMLG.
  • Spodarczyk, E., Szelągowska-Rudzka, K. (2015). Is Social Responsibility Required in the Cooperation Among Universities, Businesses and Local Government in the Local Environment? Proceedings of the 11th European Conference on Management Leadership and Governance. Lizbona: ECMLG.
  • www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/iso-26000.
  • Zinkhan, G.M. (2002). Relationship Marketing: Theory and Implementation. Journal of Market-Focused Management, 2 (5). DOI: 10.1023/A:1014031025271.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171566694

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.