PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | vol. 27/1, 3/2018 | 53--62
Tytuł artykułu

Doubts of the TSL Enterprises to Social Responsibility - an Empirical Study Based on the Results of Research

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article presents the doubts and negative attitude of companies towards corporate social responsibility. Companies from the TSL sector were used as an example. Considerations divided into two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part, was reviewed literature together with respond to the problems identified. The purpose of this section was to indicate that doubts and criticisms which are presented in the case of social responsibility. In the empirical part were quoted research results, based on which were defined objections to the social responsibility that the company of the TSL formulate, and their causes.(author's abstract)
Rocznik
Strony
53--62
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Basu, K., Palazzo, G. (2008). Corporate Social Responsibility: A Process Model of Sensemaking. Academy of Management Review, 33 (1), 122-136.
  • Boiral, O. (2007). Corporate Greening Through ISO 14001: A Rational Myth? Organization Science, 18 (1), 127-146.
  • Crook, C. (2005). A Survey of Corporate Social Responsibility. The Economist, 22 January.
  • Dembińska, I. (2013). Marketingowa orientacja działań CSR na przykładzie firm logistycznych. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki, 23, 145-165.
  • Dembińska, I. (2014). Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwach sektora TSL: analiza postaw w świetle badań. Logistyka, 5, 1773-1785.
  • Fleming, P., Jones, M.T. (2013). The End of Corporate Social Responsibility, Crisis and Critique. London: Sage Publications.
  • Friedman, M. (2002). Capitalism and Freedom. University of Chicago Press.
  • Friedman, M. (1970). The social responsibility of business is to increase its profits. The New York Times Magazine, 13th September.
  • Henderson, D. (2001). Misguided Virtue: False Notions of Social Corporate Social Responsibility. New Zealand Business, Roundtable.
  • http://www.ewaluacja.gov.pl/Wyniki/Documents/Ocena_stanu_wdrazania_standardow_spolecznej_odpowiedzialnosci_ biznesu_13022013.pdf (12.01.2018).
  • Karnani, A. (2010). The Case Against Corporate Social Responsibility. Wall Street Journal, 23 August.
  • Khan, F.R., Munir, K.A., Willmott, H. (2007). A Dark Side of Institutional Entrepreneurship: Soccer Balls, Child Labour and Postcolonial Impoverishment. Organization Studies, 28 (7), 1055-1077.
  • Laufer, W.S. (2003). Social Accountability and Corporate Greenwashing. Journal of Business Ethics, 43 (3), 253-261.
  • Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu (2011). Raport PARP. Warszawa, 9 December.
  • Roberts, J. (2003). The Manufacture of Corporate Social Responsibility: Constructing Corporate Sensibility. Organization, 10 (2), 249-265.
  • Sims, R.R., Brinkmann, J. (2003). Enron ethics (Culture matters more than codes). Journal of Business Ethics, 45 (3), 243-256.
  • Sternberg, E. (1994). Just Business. London: Little, Brown Book Group.
  • Wołoszyn, J., Stawicka, E., Ratajczak, M. (2011). Społeczna odpowiedzialność małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu z obszarów wiejskich. Warszawa: Wydawnictwo SGGWa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171567773

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.