Warianty tytułu
Diagnosis of Professional Expectations of High School Graduates - Implications for the Modern Personnel Function
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono charakterystykę pokolenia nowej gospodarki w kontekście badań empirycznych dotyczących oczekiwań zawodowych maturzystów. Jest to grupa społeczna, która w najbliższych latach wejdzie na rynek pracy. Charakteryzuje się deklarowaną dużą mobilnością, chęcią doskonalenia i przedsiębiorczością. Wyniki badań pokazują prawdopodobne uwarunkowania, na które będą musieli przygotować się w najbliższych latach pracodawcy. Na tym tle zaprezentowano implikacje dla współczesnej funkcji personalnej w kontekście optymalizacji potencjału wnoszonego do organizacji przez pracowników najmłodszych pokoleń. W artykule wskazano kierunki rozwoju oraz konieczne zmiany, które w najbliższych kilku latach będą dotyczyć funkcji personalnej.(abstrakt oryginalny)
The article presents a characterization of the generation of the new economy in the perspective of presenting research on the professional expectations of high school graduates. It is a social group that will enter the labor market within the next few years. It is characterized by a large declaration of mobility, a desire for improvement and entrepreneurship in its professional attitudes. These are the results presented in the text that show the likely conditions for the employers to prepare in the coming years. Against this background, the implications are shown for the modern personnel function in the context of optimizing the potential brought to the organization by the employees of the youngest generations. The article summarizes the directions of development and challenges within the next few years, which face changes in the personnel function.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--82
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Gdański
Bibliografia
- Aniszewska, G. (2015). Zmiany pokoleniowe a decyzje i wybory konsumenckie. Marketing i Rynek, 1, 2-7.
- Baran, M., Kłos, M. (2014). Pokolenie Y - prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami. Marketing i Rynek, 5, 923-929.
- Ericsson Consumerlab (2013). An Ericsson Consumer Insight Summery Report: Young Professionals At Work. White Plains (USA): Ericsson Consumerlab Publishing.
- Fazlagić, J. A. (2008). Charakterystyka pokolenia Y. e-mentor, 3 (25), 11.
- Fazlagić, J. A. (2018). http://fazlagic.pl/wp-content/uploads/2017/02/Pokolenie-Y- -oczami-Y-ka.pdf (13.12.2018).
- Gadomska-Lila, K. (2015). Pokolenie Y wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 1 (102), 26-29.
- Kawka, T. (2014). Wynagrodzenia w organizacjach nowej gospodarki. Uwarunkowania. Funkcje. Konfiguracja. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
- Kmiotek, K. (2012). Pokolenie Y jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi. Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej. Zarządzanie i Marketing, 19 (2), 51-59.
- Mazur-Wierzbicka, E. (2015). Kompetencje pokolenia Y - wybrane zagadnienia. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 39 (3), 307-320.
- Nieżurawska, J., Karaszewska, H., Dziadkiewicz, A. (2017). Attractiveness of cafeteria systems as viewed by generation Z. International Journal of Economics and Management Engineering, 10(2), 684-688. http://www.waset.org/publications/10006128 (01.02.2019).
- Piątek, W., Kobylińska, U. (2018). Oczekiwania pokolenia Y wobec rynku pracy na przykładzie Polski i Hiszpanii. Akademia Zarządzania. Kwartalnik Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, 2 (2), 81-107.
- Robak, E. (2018a). Postrzeganie firm rodzinnych i ich atrakcyjności jako pracodawców przez przedstawicieli najmłodszych pokoleń na rynku pracy. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19 (7), cz. II, 455-469.
- Robak, E. (2018b). Uwarunkowania współpracy pracowników z pokolenia Y. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, 52 (3), 245-254.
- Rogozińska-Pawełczyk, A. (red.) (2014). Pokolenia na rynku pracy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Rudawska, A., Szarek, M. (2014). Postawy studentów względem pracy zespołowej i ich zespołowa efektywność. e-mentor, 3 (55), 16.
- Shih Yung, Ch. (2012). Millennials in the Workplace: A Conceptual Analysis of Millennials' Leadership and Followership Styles. International Journal of Human Resource Studies, 2 (2), 71-83.
- Ziomek, A. (2016). Zatrudnienie i bezrobocie wśród młodzieży w Polsce i w krajach Unii Europejskiej. Rynek Pracy, 3 (158), 59-63.
- Żarczyńska-Dobiesz, A., Chomątowska, B. (2014). Pokolenie "Z" na rynku pracy - wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 350, 405-415.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171567913