PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | R. 16, nr 3, cz. 2 | 65--77
Tytuł artykułu

Koncepcja systemowych rozwiązań ZZL w realiach działania organizacji procesowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Concept of System Solutions of HRM in the Reality of the Process Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera rozważania dotyczące skali niezbędnych przekształceń, jakie powinny zostać przeprowadzone w zakresie rozwiązań systemowych w obszarze HR. Cechy i warunki funkcjonowania organizacji procesowej tworzą nowe wymagania wobec pracowników. Kształtują nowe wymagania kompetencyjne (w tym kompetencje społeczne) i wymagania w zakresie postaw i zachowań pracowników. Te z kolei kształtują wymagania budowania innych rozwiązań we wszystkich obszarach funkcji personalnej. W artykule zaprezentowano główne determinanty i cechy charakterystyczne budowy organizacji procesowej, a także ocenę zakresu zmian w konstrukcji poszczególnych systemów ZZL, tak by wspierał on procesowość rozwiązań. Zmiany takie powinny objąć wszystkie podsystemy ZZL. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper contains considerations regarding the scale of necessary transformations that should be carried out in the field of system solutions in the HR area. The features and conditions of the functioning of the process organization create new requirements for employees. They shape new competence requirements (including social competences) and requirements in terms of attitudes and behavior of employees. These in turn shape the requirements for building other solutions in all areas of the personnel function. Presented below are the main determinants and characteristics of the construction of the process organization, and then an assessment of the scope of changes in the design of individual HRM systems, so that it supports the processionality of solutions. Such changes should cover all HRM subsystems. (original abstract)
Rocznik
Strony
65--77
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Antczak A. (2013), Kapitał intelektualny i kapitał ludzki w ewoluującej przestrzeni organizacyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Czubasiewicz H. (2005), Okresowe ocenianie pracowników - konfiguracja i projektowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Evans J.S. (1991), Strategicd flexibility for high technology manoeuvres: a cfonceptual framework, "Journal of Management Studies", Vol. 28, No. l.
  • Grajewski P. (2016), Organizacja procesowa, PWE, Warszawa.
  • Jabłoński M. (2009), Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się. Metody doskonalenia i rozwoju, C.H. Beck, Warszawa.
  • Jennings J.U., Haughton L. (2002), Szybkość jako atut w biznesie. To nie duzi zjadają małych, ale szybcy opieszałych, MT Biznes, Warszawa.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników, jak przełożyć strategię na działania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krupski R. (2006), Elastyczność organizacji - elementy teorii, "Zeszyty Naukowe WWSZiP", nr 9.
  • Mazurkiewicz A. (2010), Kapitał ludzki w procesie kształtowania sprawności organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
  • Muller R., Rupper P. (2000), Process Reeingineering. Optymalizacja procesów zorientowanych na klienta, Wydawnictwo Astrum, Wrocław.
  • Perechuda K. (1998), Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Stachowicz J., Machulik J. (2001), Kultura organizacyjna przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Zumacher, Kielce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568445

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.