PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 3 | 281--287
Tytuł artykułu

Why Transport Systems never will be Sustainable

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Dlaczego systemy transportowe nigdy nie będą zrównoważone
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In this paper, it will be argued that, when current developments in transport systems will continue, they never will become sustainable. An important reason is the priority of economic growth and the support of positive externalities related to properly functioning transport systems, while there is a tendency to neglect negative externalities as they often have no direct measurable impact and may reduce short term economic growth.(original abstract)
W niniejszym artykule stwierdzono, że jeśli bieżące trendy rozwojowe systemów transportowych będą kontynuowane, systemy te nigdy nie staną się zrównoważone. Istotne znaczenie ma tutaj priorytet wzrostu gospodarczego oraz korzyści wynikające z pozytywnych efektów zewnętrznych generowanych przez prawidłowo funkcjonujące systemy transportowe. Jednocześnie zauważalna jest tendencja do lekceważenia negatywnych efektów zewnętrznych, ponieważ ich implikacje są trudno mierzalne w bezpośredni sposób, a mogą one szkodzić wzrostowi gospodarczemu w krótkim terminie.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
281--287
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Opole University, Poland
Bibliografia
  • Begg, D.; Fischer, S.; Dornbusch, R. (1994). Economics, fourth edition. London: McGraw-Hill.
  • Boulding, K.E. (1966). "The Economics of the Coming Spaceship Earth". In: Jarrett, H. (ed.). Environmental Quality in a Growing Economy: 3-14. Essays from the Sixth RFF Forum. Baltimore MD: Resources for the Future/Johns Hopkins University Press.
  • Castells, M. (1996). The Rise of the Network Society. Cambridge: Blackwell Publishers.
  • Fiedor, B. (ed.); Czaja, S.; Graczyk, A.; Jakubczyk, Z. (2002). Podstawy Ekonomii Środowiska i Zasobów Naturalnych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Galbraith, J.K. (1958). The Affluent Society. Boston: Houghton Mifflin.
  • Gladwin, T.N.; Kennelly, J.J.; Krause, T.-S. (1995). Shifting Paradigms for Sustainable Development: implementations for management theory and research. The Academy of Management Review 20(4): 874-907.
  • Hutchinson, T.W. (1964). "Positive" Economics and Policy Objectives. London: Allan and Unwin.
  • International Energy Agency (2008). Key World Energy Statistics. Paris: International Energy Agency.
  • Mankiw, N.G. (1992). Macroeconomics. New York: Worth Publishers.
  • Mendyk, E. (2002). Ekonomika i Organizacja Transportu. Poznań: Wyższa Szkoła Logistyki.
  • Moulaert, F. (2002). Globalization and Integrated Area Development in European Cities. Oxford: Oxford University Press.
  • OECD (1996). OECD Proceedings Towards Sustainable Transportation. The Vancouver conference. Highlights and overview of issues. Vancouver: OECD.
  • Paradowska, M. (2011). Rozwój zrównoważonych systemów transportowych polskich miast i aglomeracji w procesie integracji z Unią Europejską - przykład aglomeracji wrocławskiej. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Pearce, D. (1991). Introduction. In: Pearce, D. (ed.). Blueprint 2: greening the world economy: 1-10. London: Earthscan.
  • Platje, J. (2008). Difficulties with Introducing Radical Eco-innovation in the Car Industry. Logistyka i Transport 2(7): 69-73.
  • Platje, J. (2011). Institutional Capital - creating capacity and capabilities for sustainable development. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Platje, J. (2012). Current Challenges in the Economics of Transport systems - a stakeholder and club good Approach. Logistics and Transport 14(2): 47-59.
  • Platje, J. (2012). Why Transport Systems Never will be Sustainable. In: Platje, J., Karasioglu, F., Altan, M., Nachescu, M.L. (eds.). Conference Book - 1st International Conference on Sustainable Business and Transitions for Sustainable Development: 199-203. Selcuk - Opole: Selcuk University - Opole University.
  • Platje, J.; Paradowska, M. (2011). Zarządzanie kryzysowe w przedsiębiorstwie transportowym. Wrocław: Consulting i Logistyka Spółka z o.o.
  • Rao, P.K. (2000). Sustainable Development - economics and policy. Oxford: Blackwell Publishers.
  • Rydzkowski, W.; Wojewódzka-Król, K. (eds.) (2000). Transport. Third edition. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Smith, A. (1998 (1776)). An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations. Reprint edited with an introduction by Kathryn Sutherlands (1998). Oxford: Oxford University Press.
  • Sterman, J.D. (2000). Business Dynamics: system thinking and modelling for a complex Word. Boston: Irwin / McGraw Hill.
  • Stiglitz, J.E. (2010). Freefall - jazda bez trzymanki. Warszawa: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne.
  • Tomala, F. (1966). System transportowy a ogólna teoria systemów, Zeszyty Naukowe WSE w Sopocie 33.
  • UNCED (1992). Rio Declaration on Environment and Development. Available at: http://www.unep.org/Documents.Multilingual/Default.asp?documentid=78&articleid=1163. Accessed 3 January 2011.
  • Veblen, T. (1899). Theory of the Leisure Class: an economic study in the evolution of institutions. New York: Macmillan.
  • WCED (1987). Our Common Future. Oxford: Oxford University Press.
  • World Bank (2002). WDR 2003: Sustainable Development in a Dynamic World: Transforming institutions, growth, and quality of life. Washington: The World Bank. Available at: http://econ.worldbank.org/wdr/wdr2003/text-17926/. Accessed 3 January 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568549

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.