Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Marketing support of innovative process is inscribed into the stream of researches over the economical knowledge transformation, in a form of implementing the results of research to practical application. Marketing innovation is often misguidedly identified with marketing of innovation. Article raises the question of marketing innovations, the goal is to describe the scope of application of marketing innovations and marketing of innovations in service SME sector. The desk research analysis has been used.(author's abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
293--297
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Analysis of Innovation Drivers and Barriers in Support of Better Policies, Economic and Market Intelligence on Innovation (2012). Organisational and Marketing Innovation - Promises and Pitfalls, European Commission, Karlsruhe.
- Białoń, L. (2010). Zarządzanie działnością innowacyjną. Warszawa: Placet.
- Chesbrough, H.W. (2003). Open innovation. The New imperative for creating and profiting from technology. Boston: Harvard Business School Press.
- Domańska, K. (2009). Kim jest prosument. Marketing w Praktyce, 29, 35-38.
- Forin, A., Herba, A., Seruga, M., Badach, A., Kopytek, M., Dudek, K., Hryniewicki, M., Rawski, J., Szwoch, A. (2010). Przedsiębiorco! Skorzystaj! Warszawa: PARP.
- Nowacki, R. (2010). Innowacje w zarządzaniu marketingowym. In: R. Nowacki (ed.), Innowacyjność w zarządzaniu i konkurencyjności przedsiębiorstw. Warszawa: Difin.
- Oslo Manual (2005). Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, Third Edition. Paris: OECD/Eurostat.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171568555