PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 11 | 67--78
Tytuł artykułu

Współczesne instrumenty kształtowania wizerunku miasta na przykładzie Wrocławia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Modern Instruments of Creating the City Image Wroclaw - the Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od kilku lat możemy w Polsce obserwować swego rodzaju "walkę" miast o mieszkańca. Wiele miast także dzięki temu zaczęło zarządzać, a nie tylko administrować. Miasto staje się produktem, ale także oferentem dóbr, za które mieszkaniec, przedsiębiorca, turysta, będąc w pewnym sensie klientem, płaci w formie podatków, a także rozmaitych, dodatkowych opłat. Takie spojrzenie na zależności między miastem a "klientem" doprowadziło do spopularyzowania marketingu terytorialnego. Celem artykułu jest zidentyfikowanie możliwości wykorzystania innych niż tradycyjne sposobów kształtowania wizerunku miasta. Przykłady empiryczne instrumentów kształtowania wizerunku miasta zostaną przedstawione w oparciu o obserwację tego typu działań wykorzystywanych we Wrocławiu. (abstrakt oryginalny)
EN
There is observable phenomenon concerning cities activity leading to competition for citizens. Many of cities start to govern not only to administrate. City becomes a product as well as provider of products and services. For that reason citizen, entrepreneur or tourist being in some sense a customer has to pay in form of taxes and other charges. Such perspective of perceiving relationships between city and customer has influence the popularity of regional marketing. The main aim of presented paper is to identify instruments allowing governance of city's image. Empirical proofs regarding those instruments are illustrated on the example of Wroclaw city. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
67--78
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ashworth G.J., Voogt H., 1994, Marketing and place promotion, [w:] Place promotion - the use of publicity to sell towns and regions, eds. J.R. Gold, S.V. Ward, John Wiley & Sons, New York.
  • Bachmann K., 2005, Wielowrocław, "Polityka" nr 24.
  • Boyd D.M., Ellison N.B., 2008, Social network sites: definition, history and scholarship, "Journal of Computer-Mediated Communication" nr 13/2008.
  • Burkart R., 2000, Kommunikationswissenschaft. Grundlagen und Problemfelder. Umrisse einer interdisziplinären Sozialwissenschaft, Böhlau Verlag, Wien-Köln.
  • Florek M., 2011, Online city branding, [w:] City branding: theory and cases, ed. Dinnie K. Palgrave Macmillan, Basingstoke.
  • Gartner W., 2009, Image formation process, [w:] E. Glinska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • van Gelder S., 2011, City brand partnerships, [w:] City branding: theory and cases, ed. K. Dinnie, Palgrave Macmillan, Basingstoke.
  • Hofer M., 1998, Medienökonomie des Internet, LIT Verlag, Münster.
  • Kubicki P., 2011, Nowi mieszczanie w nowej Polsce, Instytut Obywatelski, Warszawa.
  • Łuczak A., 2002, Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa.
  • Łuczak A., 2010, Istota tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" nr 10.
  • Malewska K., 2010, Ograniczenia podejścia zasobowego w zarządzaniu strategicznym, [w:] Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Meffert H., 1989, Städtemarketing - Pflicht oder Kür?, "Planung und Analyse" Nr. 8.
  • Pürer H., 2003, Publizistik - und Kommunikationswissenschaft, UVK Verlagsgesellschaft, Konstanz.
  • Rossi L., Zibret B., de Clercq M., 2011, The city of the future. How leaders can create an inspiring, compelling and credible vision, A.T. Kearney.
  • Strategia "Wrocław w perspektywie 2020 plus", Zalacznik do uchwaly nr LIV/3250/06 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2006 r.
  • Szromnik A., 1997, Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe i podmioty oddziaływania, [w:] Marketing terytorialny - strategiczne wyzwania dla miast i regionów, red. T. Domański, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Szromnik A., 2010, Marketing terytorialny - miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Żyminkowski T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • technorati.com/blogs/directory/, 8.05.2012.
  • wa24.pl/index.php?option= com_content&view=article&id=49&Itemid=57, 28.04.2012.
  • www.facebook.com/wroclaw.wroclove, 14.05.2012.
  • www.wroclaw.pl/statystyki_serwisu.dhtml, 9.05.2012.
  • www.wroclawzwyboru.pl/o-blogu, 8.05.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171569243

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.