PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2019 | nr 3 | 47--55
Tytuł artykułu

Crowdfunding udziałowy, jako forma finansowania rozwoju przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Crowdfunding as a new form of financing company development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiana przepisów, podwyższająca limit prowadzenia ofert crowdfundingu udziałowego w Polsce ze 100 tys. euro do 1 mln euro sprawiła, że znalazł się on w kręgu zainteresowania znacznie większej liczby podmiotów. W propagowaniu wiedzy o crowdfundingu pomógł też sukces oferty klubu piłkarskiego Wisła Kraków. Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji crowdfundingu oraz zaproponowanie autorskiego modelu transakcji crowdfundingowej. W artykule wykorzystano studia literatury, regulacji prawnych oraz metodę case study. Na tej podstawie zaproponowano model transakcji pozyskania kapitału poprzez crowdfunding udziałowy.(abstrakt oryginalny)
EN
The change in regulations in terms of increasing the limit of offers of equity crowdfunding in Poland from 100,000 EUR to 1 million EUR made it more attractive to wider group of entities. Not without significance was also the success of crowdfunding offer of Wisła Kraków football club. The aim of the article is to present the concept of crowdfunding and to propose an original model of crowdfunding transaction. The article consists literature studies, legal regulations and case study method. On this basis, a model for transactions of rising capital through share crowdfunding was proposed.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--55
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Agrawal A., Catalini Ch., Goldfarb A. (2011), The geography of crowdfunding, National Bureau of Economics Reaserch, Cambridge.
  • Agrawal A., Catalini Ch., Goldfarb A. (2014), Some Simple Economics of Crowdfunding, "Innovation Policy and the Economy", Vol. 14.
  • Burkett E.A. (2011), Crowdfunding Exemption? Online Investment Crowdfunding and U.S. Securities Regulation, "Transactions: The Tennessee Journal of Business Law", Vol. 1(13).
  • Chrzanowski M., Dziedzic S. (2014), Crowdfunding nowym sposobem finansowania innowacyjnych projektów, Modern Management Review, vol. XIX, 21 92/2014, Wydawnictwo Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.
  • Dziuba D. (2012), Rozwój systemów crowdfundingu - modele, oczekiwania i uwarunkowania, "Problemy Zarządzania", nr 10/3.
  • Kozioł-Nadolna K. (2015), Crowdfunding jako źródło finansowania innowacyjnych projektów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 854, "Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia", nr 73, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Król K. (2013), Finansowanie społecznościowe jako źródło finansowania przedsięwzięć w Polsce, Warszawa, Wydaje.pl, s. 19-21.
  • Mazurek J. (2018), Finansowanie społecznościowe czyli crowdfunding, "Kurier Finansowy", nr 4(38).
  • Sobol A. (2014), Crowdfunding jako oddolne narzędzie realizacji zrównoważonego rozwoju, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 37, t. 2, Szczecin.
  • Schwienbacher A., Larralde B. (2010), Crowdfunding of small entrepreneurial Ventures, Handbook of Entrepreuneurial Finance, Oxford University Press.
  • Życki C., Dec P. (2013), Crowdfunding - nowoczesna forma finansowania start-upów, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 12, s. 12-13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171570617

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.