PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 1 (28) | 80--91
Tytuł artykułu

Prasa cyfrowa - replika wydania papierowego czy samodzielna platforma komunikacyjna?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Digital press - a replica of the paper edition or an independent communication platform?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł jest próbą określenia roli prasy cyfrowej w kształtowaniu obiegu informacji, jest zachętą do dyskusji na temat przedefiniowania zadań i misji dziennikarzy, określenia obszarów ekspansji nowych technologii i możliwości ich wykorzystania na rynku prasowym. Ponadto wzbogaca wiedzę z zakresu rozwoju nowych mediów oraz nauki o komunikacji społecznej. Analiza ukazuje, w jaki sposób pojawienie się nowych technologii, jako alternatywnych, szybkich i skutecznych sposobów zaopatrywania odbiorców w informacje, jest rewolucją i dużym wydarzeniem dla rynku prasowego. Określa rolę i misję cyfrowych mediów na konkurencyjnym rynku. Być może przysłuży się do wypracowania nieobecnych dziś definicji i modelowych rozwiązań współpracy dziennikarza i odbiorcy prasy w cyfrowej postaci. Pozwoli na określenie możliwych perspektyw rozwoju i analizę konieczności inwestycji wydawców w technologię, popularyzację e-papieru, z którym wiąże się obecnie wiele nadziei. (abstrakt oryginalny)
EN
The articles attempts to describe the role of digital press in the shaping of information circulation. It invites a discussion on the subject of re-defining the mission and goals of joumalists, the areas of expansion for new technologies and their capabilities on the press market. Moreover, it provides information on the development of new media and the science of social communication. The analysis shows how the new technologies have created altemative, fast and effective ways for users to obtain information and are a revolutionary phenomenon on the press market. It describes the role and mission of digital media on this competitive market. Perhaps it will be useful in developing the, so far non-existing, definitions and model solutions for journalist and recipient cooperation in digital form. It might allow for the description of possible perspectives for growth and an analysis of the necessity for investment in new technologies and the popularisation of e-paper, which have great prospects. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
80--91
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2004.
  • Gogolek W., Technologie informacyjne mediów, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2006.
  • Gorczyński M., Cyfrowy Gutenberg, "Brief" 2006, nr 77 (luty).
  • McLuhan M., Zrozumieć media, WNT, Warszawa 2004.
  • McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007.
  • Nielsen J., Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, Helion, Gliwice 2003.
  • Polowczyk-Kuik Ż., Media polskie w Internecie, Wydaw. Nauk. Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, Poznań 2001.
  • Postman N., Technopol. Triumf techniki nad kulturą, Muza, Warszawa 2004.
  • Shannon V., The End User: East Europe Leaps Ahead, "International Herald Tribune" z 11.01.2006.
  • Starewicz-Jaworska A., Gazeta Prawna na całym świecie, "Gazeta Prawna" z 24- 26.10.2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571599

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.