PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 2 (29) | 80--89
Tytuł artykułu

Badania Internetu vs. badania w Internecie, czyli jak badać nowe medium - podstawowe problemy metodologiczne

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet Research vs. Research in the Internet, or How to Research the New Medium - Basic Methodological Issues
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje kwestię badań internetowych. Autorka dokonuje zasadniczego odróżnienia badań prowadzonych poprzez Internet (on-line) od badań Internetu jako specyficznego medium. Przedstawia podstawowe problemy metodologiczne związane z prowadzeniem badań przez Internet wraz ze wskazaniem najważniejszych typów tych badań. Prezentuje zarówno sposoby zachęty internautów do uczestnictwa w badaniu prowadzonym drogą on- line, jak i elementy ochrony praw osoby badanej poprzez Internet. (abstrakt oryginalny)
EN
This article discusses the subject of Internet research. The author differentiates between research on-line and research of the Internet as a specific medium. Prcsented here are the basie methodological issues regarding on-line research including a presentation of the various types of research on the Web. Also described are ways of encouraging internauts to take part in the research conducted on-line as well as the protection of personal data of the person surveyed this way. (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
80--89
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
Bibliografia
  • Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2004.
  • Ejdys P., Grzanka M., Badania Internetu w Polsce (przykład badań typu site-centric), "Elektroniczny Biuletyn Informacyjny Bibliotekarzy" 2002, nr 9; http://ebib.oss.wroc.pl/2002/38/gemius.php
  • Gregor B., Stawiszyński M., Wykorzystanie Internetu w badaniach panelowych rynku, [w:] M. Sokołowski (red.), Oblicza Internetu. Internet a globalne społeczeństwo informacyjne, Elbląg, 2005.
  • Krassowska U., Badania opinii publicznej w Polsce: trendy, metody i doświadczenia lat dziewięćdziesiątych na przykładzie OBOP, [w:] P. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  • Kraut R.E., Olson J., Manaji M., Bruckman A., Cohen J., Couper M., Psychological Research Online: Opportunities and Challenges, "American Psychologist" 2004.
  • Parker L., Collecting data the e-mail way, "Training and Development" 1992.
  • Sawiński Z., Źródła rozwoju metodologii badań marketingowych, [w:] P. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  • Słomczyński K., Polska metodologia socjologicznych badań empirycznych na tle międzynarodowym, [w:] P. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
  • Smith C., Casting the Net: Surveying an Internet Population, 1997, http://jcmc.indiana.edu/vol3/issue1/smith.html
  • Sobieszek K., Problem błędu braku odpowiedzi w badaniach internetowych - rozważania teoretyczne, [w:] Ł. Jonak i in. (red.), Re: Internet - społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje, WAiP, Warszawa 2006.
  • Żmijewska-Jędrzejczyk T., Badania internetowe, [w:] P. Sztabiński, F. Sztabiński, Z. Sawiński (red.), Nowe metody, nowe podejścia badawcze w naukach społecznych, IFiS PAN, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571661

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.