Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Reduction of Non-conforming Products Using TQM - Case Study
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł stanowi analizę literatury na temat ciągłego doskonalenia przedsiębiorstwa i powiązanej z nią koncepcji kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management). Zawiera on również studium przypadku średniego przedsiębiorstwa z branży galwanizacyjnej, w którym występowały liczne niezgodności produkcyjne, w związku z czym zaproponowano indywidualne rozwiązania problemów, z użyciem między innymi narzędzi i metod zalecanych przez TQM. (abstrakt oryginalny)
This article is a literature analysis on the subject of continuous improvement and related to it concept of Total Quality Management. It also contains a case study of a medium-sized company from galvanizing industry, in which there were many non-conforming products. Article therefore proposes individual solutions to solving problems, using tools, methods and values recommended by TQM. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
26--34
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Bielecka, K. (2017). TQM gwarantem sukcesu jednostki gospodarczej. Kraków: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie.
- Czyż-Gwiazda, E. (2012). Total Quality Management - wyniki analizy publikacji z bazy Emerald. Zarządzanie i Finanse, 1(3), 112-126.
- Griffin, R.W. (2010). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
- Hamrol, A. (2011). Zarządzanie jakością z przykładami. Warszawa: PWN.
- Hamrol, A., Mantura, W. (2013). Zarządzanie jakością: teoria i praktyka. Warszawa: PWN.
- http://www.leancenter.pl/ (dostępu 03.08.2018).
- http://www.luqam.com/ (dostępu 18.08.2018).
- https://mfiles.pl/ (dostępu 18.08.2018).
- Konarzewska-Gubała, E., Barewicz, M. (2013), Zarządzanie przez jakość: koncepcje, metody, studia przypadków. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
- Konkolewska, D. (2013). System zarządzania jakością w nowo powstałych podmiotach gospodarczych. Ekonomiczne Problemy Usług, 795(109), 119-136.
- Kordos, J. (2017). TQM - zarys teorii i praktyki, Zarządzanie. Teoria i Praktyka, 20(2), 3-10.
- Kornicki, L., Kubik, S. (2012). 5S dla operatorów. 5 filarów wizualizacji miejsca pracy. Wrocław: Wydawnictwo ProdPress.
- Kosiorek, D. (2013), Jakość w teorii i praktyce zarządzania organizacjami. Zarządzanie i Finanse, 11(1, cz. 1), 339-358.
- Kowalczyk, J. (2012). Konsultant zarządzania jakością. Warszawa: CeDeWu.pl.
- Łańcucki, J. (2006). Podstawy kompleksowego zarządzania jakością TQM. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
- Łunarski, J. (2012). Zarządzanie jakością: standardy i zasady. Warszawa: Wydawnictwa Naukowo-Techniczne.
- Mazur, A., Gołaś, H. (2010). Zasady, metody i techniki wykorzystywane w zarządzaniu jakością. Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
- Systemy zarządzania jakością - Podstawy i terminologia PN-EN ISO 9000 (2015). Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny.
- Szczepańska, K. (2009). Metody i techniki TQM. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Szczepańska, K. (2013). Doskonalenie zarządzania jakością: podstawy, ocena, perspektywy. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Szczepańska, K. (2015). Zarządzanie jakością: koncepcje, metody, techniki, narzędzia. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
- Trenkner, M., Truszkiewicz, B. (2015). Zaangażowanie pracowników w ciągłe doskonalenie - studium przypadku. Nauki o Zarządzaniu 3(24), 149-164.
- Tyrańska, M. (2016). Zastosowanie koncepcji Total Quality Management w organizacji, Journal of Modern Management Process, 1(2), 24-33.
- Waters, D. (2007). Zarządzanie operacyjne: towary i usługi. Warszawa: PWN.
- Werpachowski, W. (2009). Wybrane problemy zarządzania w przedsiębiorstwie. Białystok: Oficyna Wydawnicza Politechniki Białostockiej.
- Werpachowski, W. (2011). Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571703