Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Stages of a New Product Implementation Project in the Pharmaceutical Industry
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja i omówienie modelowego ujęcia procesu wdrażania nowego produktu w branży farmaceutycznej na przykładzie leku OTC. Dokonano charakterystyki rynku farmaceutycznego z uwzględnieniem klasyfikacji produktów typowych dla niego. Przedstawienie specyfiki branży i produktu umożliwiło wskazanie różnic i wybranych wspólnych etapów realizacji projektu wdrożeniowego w branży farmaceutycznej w porównaniu z opisywanym w literaturze modelem procesu wdrażania nowego produktu na rynek. Na tym tle przedstawiono analizę wzorcowego modelu projektu wdrożenia leku OTC na rynek. (abstrakt oryginalny)
The aim of the article is to present and discuss a model approach to the process of implementing a new product in the pharmaceutical industry on the example of an OTC drug. A description of the pharmaceutical market was made, taking into account the classification of typical products. Presentation of the specifics of the industry and the product made it possible to indicate differences and selected joint stages of the imple-mentation project in the pharmaceutical industry in comparison with the general model described in the literature for the process of introducing a new product to the market. Against this background, an analysis of the stages for the process of introducing OTC drug to the market is presented. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
35--46
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Bettencourt, L.A., Ulwick, A.W. (2008). Mapa potencjalnych innowacji: narzędzie poszukiwania idei, usprawnień i nowych produktów. Harvard Business Review Polska.
- Booz, Allen & Hamilton (1982). New Products Management for the 1980s. New York.
- Chyba, Z. (2014). Porównanie wybranych źródeł innowacji w przedsiębiorstwie, Krajowe Studia Małopol-skie, 19, 230-242.
- Cooper, L.G. (2000). Strategic Marketing Planning for Radically New Products. Journal of Marketing, 64(1), 1-16.
- Coyne, K.P., Clifford, P.G., Dye, R. (2008), Proces tworzenia przełomowych pomysłów: nowe ukierunkowane podejście. Harvard Business Review, 63(maj).
- D'Aveni, R. (2010). Cykl "Trendy". Harvard Business Review, 10, 12.
- Drucker, P.F. (1992). Innowacja i przedsiębiorczość. Warszawa: PWE.
- Homburg, Ch, Weeth, A., Prigge, J-K. (2017). Der Einfluss unterschiedlicher Informationsquellen auf prog-nosebasierte Beurteilungen von Neuprodukteinführungen. IMU Research Insights, 50.
- Kisielnicki, J. (2013). Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
- Kotler, P. (1999). Marketing. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.
- Krawiec, F. (2000). Zarządzane projektem innowacyjnym produktu i usług. Warszawa: Difin.
- Lincoln, J.W. (1962). Defining a Creativeness in People, Source Book for Creative Thinking. New York.
- Mruk, H., Rutkowski, I. (1994). Strategia produktu. Warszawa: PWE.
- PEX PharmaSequence monthly report (2019). PEX Pharma Sequence Sp. z o.o.
- Poznańska, K., Maj, K.M. (2015). Badania i rozwój w korporacjach transnarodowych. Warszawa: PWN.
- Raport Rynek farmaceutyczny w 2017 roku (2018). Warszawa: IQVIA.
- Seidel, M. (2005). Methodische Produktplanung. Karlsruhe: Universitätsverlag Karlsruhe.
- Sharp, B. (2015). How brands grow. Oxford: Oxford University Press.
- Taranko, T. (2013). Zmiany w zachowaniach konsumentów i ich wpływ na kształtowanie produktów. Marketing i Rynek, 3, 2-7.
- Warzybok, M. (2008). Rzadko doceniana innowacyjność. Harvard Business Review Polska, 10, 15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571711