PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 3 (30) | 15--31
Tytuł artykułu

Internetowa kampania informacyjna rządu niemieckiego w sprawie reformy prawa autorskiego - miejsce w dyskusji zainteresowanych stron

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
German Government Internet Campaign on the Copyright Reform - Interested Parties and their Position in the Debate
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autor artykułu analizuje rolę kampanii informacyjnej niemieckiego ministerstwa sprawiedliwości w procesie reformy prawa autorskiego. Zmiany w prawie są konieczne ze względu na postęp technologiczny. Jednak równocześnie nowe technologie zwiększają dystans między oczekiwaniami właścicieli praw autorskich i użytkownikami mediów. Debata między stronami jest prowadzona w Internecie i tym medium posłużył się również ustawodawca. Tekst przedstawia działania rządu na tle innych kampanii, reakcję na te działania i miejsce w debacie. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper analyses the role of the information campaign launched by the German ministry of justice in relation to the copyright law reform. Changes in legał regulations are necessary to keep up with technological progress. At the same time, new technologies contribute to increasing gap between the expectations of copyright owners and users. The debate between the parties takes place in the Internet and this is also the medium used by the legislator. The analysis compares government activities with other campaigns, presents reactions to these activities and their place in the debate. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
15--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Wrocławski
Bibliografia
  • Besen M.S., Raskind L.J., An Introduction to the Law and Economics of Intellectual Property, "The Journal of Economic Perspectives" 1991, vol. 5.
  • Boyle J., Shamans, Software, and Spleens, Harvard University Press, Cambridge Mass. -London 1996.
  • Hugenholtz B., Why the Copyright Directive is Unimportant, and Possibly Invalid, EIPR 11 200(1, http://www.ivir.nl/publications/hugenhollz/opinion-EIPR.him [24.11.06].
  • Koelman K.J., The Levitation of Copyright: An Economic View of Digital Home Copying, Levies and DRM, "Entertainment Law Review" 2005.
  • Kuhlen R., Hoeren T., Ein Dialog zwischen Ethik und Recht, "Dokumentationen der Heinrich-Böll-Stiftung",,nr 22. DIGITALES URHEBERRECHT. Zwischen "Information Sharing" und "Information Control", Berlin 2002; http;//www.boell.de/downloads/medien/Urheberrecht.pdf [24.11.06].
  • Landes W.M., Posner R.A., The Economic Structure of Intellectual Property Law, The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge Mass.-London 2003.
  • Romer P., Endogenous Technological Change, Part 2: The Problem of Development: A Conference for the Institute for the Study of Free Entetprise System, "The Journal of Political Economy" 1990, vol. 98, No. 5.
  • Waglowski P., Trzystopniowy test - notatki i spostrzeżenia dnia drugiego, http://prawo.vagla.pl/node/6816 [24.11.06].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171571809

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.