PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 13 | z. 2 Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie | 163--184
Tytuł artykułu

Zasady przyczepności przekazu w marketingu wirusowym - Analiza porównawcza efektów naśladownictwa kampanii promocyjnych firmy Apple Inc.

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Message Adherence Principles in Viral Marketing - Comparative Analysis of the Effects of Apple Inc Promotional Campaigns Imitationu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing wirusowy jest dynamicznie rozwijającą się gałęzią promocji, której znaczenie i skala oddziaływania na konsumentów będzie rosło wraz ze wzrostem znaczenia Internetu w życiu przedstawicieli danego społeczeństwa. Szczególnym aspektem wewnątrz tej metody promocji jest zjawisko generowania treści przez samych konsumentów, które dzięki serwisom o charakterze UGC mogą w łatwy sposób osiągać efekt wirusowy. Pomimo nieoficjalności takich treści ich znaczenie marketingowe dla danej marki może być istotne, zatem analiza tego zjawiska może przynieść znaczący wkład w zrozumienie skali oddziaływania techniki marketingu wirusowego jako całości. Celem artykułu jest analiza wpływu czynników przyczepności oficjalnych przekazów promocyjnych na wywoływanie trendów naśladownictwa, w szczególności w nieoficjalnej twórczości zwykłych konsumentów. Dla zobrazowania analizy teoretycznej została przeprowadzona porównawcza analiza praktyczna kampanii wizerunkowych zrealizowanych przez firmę Apple Inc. (fragment tekstu)
EN
Paper treats about a contents generated by consumers that were inspired by official commercials what can be seen as a variant of viral marketing. The efficiency of generating that kind of content was analysed according to the rules of stickines of ideas on the basis of advertising campaigns of Apple Computer Inc. (original abstract)
Rocznik
Tom
13
Strony
163--184
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Carlton J., Apple: The Inside Story of Intrique, Egomania, and Business Blunders, Crown Business, New York 1997.
  • Chikofsky E.J., Cross J.H., Reverse Engineering and Design Recovery: A Taxonomy, IEEE Software, 1990, 1: 13-17.
  • Cohen N., Is Obama a Mac and Clinton a PC?, New York Times, 4.02.2008.
  • Dawkins R., The Selfish Gene, Oxford University Press, New York 2006.
  • Dennett D.C., Darwin's dangerous idea, Simon&Suchster Paperbacks, New York 1995.
  • Deutchman A., The Second Coming of Steve Jobs, Broadway Books, New York 2000.
  • Elliott S., Behind "Think Different", New York Times, 3.08.1998.
  • Gladwell M., Punkt przełomowy, Świat książki, Warszawa 2005.
  • Godin S., Unleashing the Ideavirus, Do You Zoom, New York 2001.
  • Godin S., Purple Cow, Do You Zoom, New York 2002.
  • Grodzins M., The Metropolitan Area as a Racial Problem, University of Pittsburgh Press, Pittsburgh 1958.
  • Heath C., Heath D., Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die, Random House, New York 2007.
  • Hormby T., The Story Behind Apple's 1984 Ad, LowEndMac, 27.01.2007.
  • Kind S., Overman M., Science Against Crime, Doubleday, New York 1972.
  • Lambin J-J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001.
  • Nęcka E., Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2005.
  • OECD, 2007, PARTICIPATIVE WEB: USER-CREATED CONTENT.
  • G. Rizzolatti, L. Fogassi, V. Galles, Neurophysiological mechanisms underlying the understanding and imitation of action, Nature Reviews Neuroscience 2, 661-670 (September 2001).
  • Rogers E., Diffusion of Innovation, Free Press, New York 2003.
  • Schelling T., Dynamic Models of Segregation, Journal of Mathematical Sociology, 1971, 1: 143-186.
  • Sosnowska A. i inni, Jak wdrażać innowacje technologiczne w firmie, PARP, Warszawa 2005 (pozyskane z: http://www.structum.pl/images/media/innowacje/innowacje-wfirmie. pdf).
  • Tapscott D., Williams A.D., Wikinomics: How Mass Collaboration Changes Everything, Portfolio, New York 2006.
  • Watts D.J., Peretti J., Viral Marketing for the Real World, Harvard Business Review, III 2007, 3: 1-4.
  • http://business.yourdictionary.com/me-too-product
  • http://www.markusehrenfried.de/mac/applehistory.html
  • http://www.webopedia.com/TERM/W/Wintel.html
  • http://www.duke.edu/~tlove/mac.htm
  • http://www.curtsmedia.com/cine/1984.html
  • http://www.usatoday.com/tech/columnist/kevinmaney/2004-01-28-maney_x.htm
  • http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8
  • http://www.youtube.com/results?search_query=1984+Apple&search_type=
  • http://www.youtube.com/watch?v=Zew1bb5Sxk4
  • http://www.youtube.com/watch?v=6h3G-lMZxjo
  • http://www.hasbro.com/toothtunes/
  • http://www.youtube.com/watch?v=0ViXgz0pGjQ&feature=related
  • http://www.duke.edu/~tlove/mac.htm
  • http://www.apple.com/pr/library/2002/jun/10switch.html
  • http://www.macrumors.com/2002/10/17/new-apple-switch-ads-in-japan/
  • http://www.metafilter.com/18506/
  • http://episteme.arstechnica.com/6/ubb.x?a=tpc&s=50009562&f=34709834&m=6830999635
  • http://www.latimes.com/features/lifestyle/la-lv-ellenfeiss23aug23.story?null
  • http://www.usatoday.com/life/columnist/hipclicks/2002-09-03-hipclicks.htm
  • http://www.macobserver.com/article/2002/10/22.2.shtml
  • http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-13185.html
  • http://www.ehmac.ca/anything-mac/3686-apple-admits-switch-campaignunsuccessful. html
  • http://web.archive.org/web/*/http://apple.com/switch/ads
  • http://plex.us/videos/switch_parody.html
  • http://switchblog.com/parodies/category/parodies/switch-parodies/
  • http://www.youtube.com/view_play_list?p=02B2EB1A279EF2A4
  • http://creativebits.org/get_a_mac
  • http://www.apple.com/getamac/ads/
  • http://blog.wired.com/cultofmac/2006/11/apple_japan_rem.html
  • http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=274499&page=6
  • http://www.slate.com/id/2143810/
  • http://www.youtube.com/results?search_query=Mac+or+PC&search_type=
  • http://www.youtube.com/results?search_query=get+a+Mac+parodies&search_type=
  • http://www.huffingtonpost.com/doug-kendall/obamas-a-mac-clintons-_b_84489.html
  • http://www.youtube.com/watch?v=EVSFzswY3XY
  • http://www.youtube.com/watch?v=ZwURPCvrtks&NR=1
  • http://www.youtube.com/watch?v=mC5Uy9UWzn4
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171572714

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.